منطقه در یک نگاه ( 15 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 15 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 15 بهمن 97

1-«برهم صالح» رئیس جمهور عراق، امروز دوشنبه به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود نظامیان آمریکایی در عراق می‌مانند تا حواسشان به ایران باشد، واکنش نشان داد و گفت: «ترامپ از عراق اجازه‌ای نگرفته که نیروهای آمریکایی در خاک این کشور مراقب ایران باشند.» شخصیت‌ها و جریانات مختلف عراقی ازجمله «عمار حکیم»، «حیدرالعبادی»، ائتلاف دولت قانون، ائتلاف البنا و جنبش نجباء نیز سخنان ترامپ را محکوم کردند.

2-«عمرو موسی» دبیرکل پیشین اتحادیه عرب تصمیم الحاق ارتفاعات جولان به اراضی اشغالی را باعث خیزش در جهان عرب دانست و تأکید کرد که مشکل کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نهادینه شده است.

3-«میخائیل بوگدانُف» فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا و کشورهای آفریقایی شب گذشته(چهاردهم بهمن) در سفری 2 روزه برای رایزنی با مقامات عراقی وارد بغداد شد.

4-معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به اعمال فشار به دمشق برای بازگشت به اتحادیه عرب، تأکید کرد که امکان ندارد سوریه باج بدهد. «فیصل مقداد» گفت: «هرکس که سعی دارد سوریه را نادیده بگیرد یا برای بازگشت آن به اتحادیه عرب، شروطی را تحمیل کند، موفق نخواهد شد.»

5-«عادل الجبیر»، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به نشست بررسی تحولات سوریه در بروکسل مدعی شد که به دنبال دستیابی به نتیجه‌ای هستند که به اخراج نیروهای خارجی از سوریه منتهی شود.

6-«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که کار تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه به پایان خود نزدیک شده و رو به اتمام است.

7-«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و هیأت همراه وی امروز دوشنبه وارد کویت شدند و با «صباح الأحمد الجابر الصباح» امیر این کشور دیدار کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه