منطقه در یک نگاه ( 24 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 24 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 24 بهمن 97

1️⃣«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز چهارشنبه با بیان اینکه ۹۰درصد «ادلب» تحت کنترل گروه‌های تروریستی است، گفت نباید با تروریست‌ها وارد مذاکره شد و مسکو از ارتش سوریه برای آزادسازی اراضی این کشور حمایت می‌کند.

2️⃣وبگاه خبری-تحلیلی النشره، امروز چهارشنبه نوشت، حزب‌الله با دعوت حکومت لبنان به کمک گرفتن از ایران برای تجهیز ارتش این کشور، در حقیقت حجت را بر دولت تمام کرد و آنها دیگر نمی‌توانند حزب‌الله را متهم کنند.

3️⃣هنوز ساعاتی از پایان سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به بیروت نگذشته بود که «نزار بن سلیمان العلولا» مشاور دیوان سلطنتی عربستان سعودی با هیأت همراه وارد لبنان شد و با رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد.

4️⃣«نجیب ساویرس» تاجر و میلیاردر معروف مصری در حاشیه کنفرانس اقتصادی ابوظبی به شبکه «CNBC» گفت که از نقض حقوق بشر در عربستان سعودی ترس دارد و به همین دلیل در این کشور هرگز سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

5️⃣برای نخستین‌بار از حدود یک سال پیش تا کنون دو جنبش فتح و حماس دور یک میز مذاکره در روسیه نشستند و به همراه چندین گروه فلسطینی با هدف پایان اختلافات داخلی و آماده کردن مقدمات برای انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان، مجلس قانونگذاری و شورای ملی به گفت‌وگو پرداختند. «عزام الاحمد» مذاکره‌کننده ارشد فتح صدور بیانیه مشترک در پایان این نشست را تکذیب کرد.

6️⃣«عاموس گلعاد» از برجسته‌ترین نظامیان سابق رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه گفت تل‌آویو در سطح راهبردی نتوانسته در سوریه در برابر ایران بایستد.

7️⃣یک منبع آگاه امروز چهارشنبه به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که نیروهای آمریکایی قصد دارند یک پایگاه نظامی ثابت در غرب استان الانبار و در نزدیکی مثلث سوریه-عراق-اردن احداث کنند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه