منطقه در یک نگاه ( 28 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 28 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 28 بهمن 97

1️⃣«گئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه که هنوز بر سر تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه توافقی حاصل نشده است، گفت: پیشرفت‌هایی در این زمینه به دست آمده است.

2️⃣ «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس پس از بازگشت از کنفرانس ورشو و در مصاحبه با روزنامه «الشرق الاوسط» گفت: «امسال خیلی از امور درباره اسرائیل-فلسطین تغییر می‌کند. کانال‌های ارتباطی هست که قبلا نبود.»

3️⃣شبکه «اسکای نیوز» از وقوع یک عملیات با استفاده از سلاح سرد در شهرک صهیونیستی «جیلو» واقع در غرب قدس شرقی و کشته شدن یک صهیونیست خبر داد، اما ساعتی بعد رسانه‌های صهیونیستی مختلف اعلام کردند این شهرک‌نشین با وجود جراحت شدید هنوز زنده است.

4️⃣«ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را مانند خنجر زدن به پشت مقاومت و خیانت به خون هزاران شهید است.

5️⃣«فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و شورای امنیت ملی عراق در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» ضمن انتقاد از مواضع آمریکا درباره ایران گفت که ایران تنها کشوری بود که زمان ظهور گروه تروریستی داعش به عراق کمک کرد.

6️⃣«محمد بن عبد الرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر روز یکشنبه در سخنرانی خود در کنفرانس مونیخ، بار دیگر کشورهای عربی را به گفت‌وگو با ایران فراخواند و گفت زمانی‌که چند کشور عربی قطر را محاصره کردند، ایران به کمک دوحه آمد.

7️⃣«عبدالباری عطوان» سردبیر رای الیوم نوشت: ادعای تسلط ایران بر چهار کشور عربی برخاسته از شکست و ضعف عربی در برابر اشغالگری اسرائیل است که در وضعیتی شرم‌آور در ورشو، بیت‌المقدس را با لبخند و شادی تقدیم نتانیاهو کردند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه