منطقه در یک نگاه ( 29 بهمن 97)

منطقه در یک نگاه ( 29 بهمن 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 29 بهمن 97

1️⃣یک رسانه‌ اینترنتی آمریکایی در گزارش مدعی ارتباط طولانی مدت «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خارجی و وزیر خارجه سابق این کشور با موساد شد.

2️⃣گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» امروز دوشنبه برای چندمین بار اعلام کرد که 100 کامیون وابسته به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از عراق وارد سوریه شد.

3️⃣«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه ‌شب پس از دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن گفت که درباره طرح استقرار مجدد نیروهای یمنی در الحدیده توافق حاصل شده است.

4️⃣عضو شورای استانداری الانبار به مذاکرات بین کُردهای تحت حمایت آمریکا با داعش اشاره و تأکید کرد که داعش از آنان خواسته است تا به عناصر این گروه اجازه دهند به مناطق بیابانی غرب الانبار منتقل شوند.

5️⃣در سفر دو روزه «محمد بن‌سلمان»، ولی‌عهد عربستان به پاکستان، دو کشور قرارداد سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در حوزه‌های پتروشیمی، انرژی، معدن، پالایشگاه، انرژی‌های تجدیدپذیر، بخش خدمات و ورزش امضا کردند.

6️⃣«علی جبار» عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که نیروهای آمریکایی تلاش می‌کنند تا الحشد الشعبی را از استان‌های الانبار، نینوی و صلاح‌الدین بیرون کنند.

7️⃣ارتش و کمیته‌های مردمی یمن موفق شدند کنترل تعدادی از مواضع و پایگاه‌های ائتلاف سعودی در «جبل النار» جیزان را به دست بگیرند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه