نگاهی به سفر بن سلمان به پاکستان

سفر تجملاتی «بن‌سلمان» به پاکستان، در راستای اهداف خاصی صورت گرفته و البته اعتراضاتی را هم در پاکستان برانگیخته است؛

🔹نگاهی به سفر بن سلمان به پاکستان

📝#گزارش_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻سفر تجملاتی «بن‌سلمان» به پاکستان، در راستای اهداف خاصی صورت گرفته و البته اعتراضاتی را هم در پاکستان برانگیخته است؛

🔸فضای اطراف فرودگاه اسلام آباد و خیابان‌های اصلی، با تدابیر امنیتی ویژه مسدود و اعتراضات مردمی نیز سرکوب شد. به‌رغم آذین‌بندی خیابان‌ها و تلاش چندروزه سفارت عربستان برای کشاندن گروه‌های مردمی به مراسم استقبال، نه تنها این امر محقق نشد، بلکه مردم به خاطر مسدود شدن خیابان‌های اصلی و ساعت‌ها معطلی در ترافیک، معترض هم بودند.

🔸«بن‌سلمان» خود را سفیر مردم پاکستان در عربستان خواند و نسبت به تسهیل سفر حجاج پاکستانی، آزادسازی هزاران زندانی پاکستانی و مراعات حقوق کارگران پاکستانی شاغل در عربستان قول مساعد داد تا اندکی از نفرت عمومی نسبت به خود را بکاهد.

🔸به منظور ارتقاء جایگاه بندر «گوادر» پاکستان، توافقنامه احداث پالایشگاه آرامکو با سرمایه‌ای معادل 10 میلیارد دلار به امضای «بن‌سلمان» و «عمران‌خان» رسید. بن سلمان با بیان این‌که هیچ‌یک از درخواست‌های پاکستان رد نخواهد شد، اقداماتی اولیه برای سرمایه گذاری کلان در بخش‌های پالایش و پتروشیمی، نفت خام و بنزین، انرژی‌های تجدیدپذیر، ورزش و ذخایر معدنی پاکستان به عمل آورد تا اسلام‌آباد را بیش از پیش در ائتلاف و اردوگاه عربستان وارد سازد.

🔸گفته می‌شود که انتقادات و فشارهای مستمر غربی‌ها بر بن‌سلمان و تصویب قانون ممنوعیت همکاری و حمایت آمریکا از عربستان در یمن سبب شده‌است تا « بن سلمان» در تلاش برای یافتن متحدان سیاسی-نظامی جدید در عرصه منطقه‌ای و بین المللی، پاکستان، هند، مالزی و چین را به طور ویژه مدنظر قرار دهد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه