منطقه در یک نگاه ( 1 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه ( 1 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 1 اسفند 97

1️⃣«حسن الساری» دبیرکل جنبش «الجهاد والبناء» (جهاد و سازندگی) وابسته به الحشد الشعبی عراق با انتقاد از اقدامات آمریکا علیه این سازمان، گفت: آمریکا به دنبال دور کردن نیروهای حشد از مرز با سوریه است.

2️⃣یک شرکت امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در گزارشی نوشت که تصاویر ماهواره‌ای از عملیاتی شدن اغلب سامانه‌های پدافندی «اس-۳۰۰» مستقر در سوریه حکایت دارند.

3️⃣در ادامه اعتراضات به سفر ولیعهد سعودی به دهلی نو، حزب کنگره هند استقبال نخست‌وزیر این کشور از بن‌سلمان در فرودگاه را محکوم کرد.

4️⃣«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی و مشاور امنیت ملی عراق، امروز چهارشنبه بار دیگر اعلام کرد که کشورش به محلی برای آغاز تجاوز به دیگران در منطقه نخواهد شد.

5️⃣«آندری ناویکاف» رئیس مرکز ضد تروریستی سازمان همسود در نشست بین‌المللی با موضوع امنیت با بیان اینکه داعش پروژه‌ جدیدی موسوم به «مهاجرت جدید» را طراحی کرده، گفت: شبه نظامیان فرار کرده از عراق و سوریه توانسته‌اند در افغانستان پایگاه تروریستی بسازند.

6️⃣سه‌شنبه(دیروز) همزمان با جلسه شورای امنیت درباره یمن، دولت مستعفی یمن هم اعلام کرد با توافق عقب‌نشینی جزئی از شهر «الحدیده» واقع در غرب یمن به صورت مشروط موافقت کرده است.

7️⃣«عبدالعزیز الشمری» سفیر عربستان سعودی در عراق اعلام کرد عربستان بزرگترین مرکز مبادله تجاری را در مرزهای شمالی مشترک خود با عراق در چهار ماه آینده ایجاد می کند. به گفته وی این گذرگاه مرزی که «عرعر» نام دارد، باعث می‌شود همه کالاهایی که بازرگانان عراقی از عربستان وارد می‌کنند، هزینه کمتری داشته باشد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه