منطقه در یک نگاه ( 4 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه ( 4 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 4 اسفند 97

1️⃣رزمایش موسوم به «سپر جزیره مشترک ۱۰» امروز شنبه با حضور نیروهای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در عربستان آغاز شد و تا 23 اسفند ادامه دارد. نیروهای نظامی قطر نیز در این رزمایش حضور دارند.

2️⃣دبیر شورایعالی امنیت ملی ایران درباره پاسخ احتمالی به حملات اسرائیل در سوریه گفت: «تدابیری اندیشیده‌ایم که از خط قرمز خود در حوزه تلفات انسانی ناشی از هرگونه تجاوز و تعدی محافظت کنیم. این کار با همکاری ارتش سوریه و مجموعه هم‌پیمانان در این کشور انجام شده و به زودی شاهد تحوّل مهمی در زمینه ارتقای بازدارندگیِ مقاومت در سوریه خواهیم بود.»

3️⃣وزیر دفاع ترکیه و رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور که به واشنگتن رفته‌اند با همتایان آمریکایی درباره موضوعاتی چون سوریه و اختلافات آنکارا و واشنگتن درباره «کردهای سوری» و خرید «اس ۴۰۰» رایزنی کردند.

4️⃣«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق گفت نیروهای آمریکایی همه عناصر تروریستی و خانواده‌هایشان را که روزهای گذشته و در مرزهای سوریه خود را تحویل دادند به پایگاه‌های آمریکا منتقل کرده‌اند.

5️⃣یک منبع مسئول در استان الانبار عراق گفت که برخی خبرها از فراهم شدن مقدمات افتتاح کنسولگری آمریکا در شرق «الرمادی» حکایت دارد.

6️⃣ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در علمیاتی هجومی در «نهم و البیضاء» بر برخی مواضع ائتلاف متجاوز مسلط شدند.

7️⃣یک مقام دولتی آمریکا با بیان اینکه هدف منطقه امن در شمال سوریه، ممانعت از نفوذ ایران است، از باقی ماندن 400 نظامی این کشور در سوریه خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه