منطقه در یک نگاه (5 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (5 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |5 اسفند 97

1️⃣طبق آمار یک مرکز مطالعاتی در انگلیس از زمان تشکیل داعش تا سال 2018 حدود 13 هزار اروپایی برای پیوستن به این گروه تروریستی به سوریه و عراق رفته‌اند.

2️⃣«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد، یکی از موضوعات اصلی دیدارش با رئیس‌جمهور روسیه، ایران خواهد بود و تل‌آویو به کار علیه ایران در سوریه ادامه خواهد داد.

3️⃣کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق درباره توطئه‌های آمریکا در استان «الانبار» و سایر استان‌های غربی این کشور هشدار داد. «علی الغانمی» عضو این کمیته به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که آمریکا در تلاش است چیزی شبیه به «بسیج آمریکایی» یا «مزدوران غربی» در استان‌های غرب عراق ایجاد کند.

4️⃣روزنامه «سان‌دی تلگراف» روز یکشنبه گزارش داد «ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا در حال آماده‌سازی طرح تحریم «حزب‌الله» است.

5️⃣«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت برنامه خاصی برای اقدام نظامی مشترک مسکو، تهران و آنکارا در سوریه وجود ندارد. لاوروف همچنین از مذاکرات غیرعلنی کشورش و آمریکا درباره راه‌حل بحران سوریه خبر داد.

6️⃣در حمله امروز جنگند‌ه‌های ائتلاف سعودی به «نهم» در استان صنعا، سه زن و یک سالمند کشته شدند و یک نفر زخمی شد. منزل مذکور به صورت کامل تخریب و به منازل مجاور هم آسیب‌های جدی وارد شد.

7️⃣«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان ترک» درباره ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت اگر «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی نمی‌داند چه اتفاقی افتاده، چه کسی می‌داند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه