منطقه در یک نگاه (11 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (11 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |11 اسفند 97

1️⃣معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در واکنش به تروریستی اعلام کردن شاخه سیاسی حزب‌الله توسط انگلیس اعلام کرد لندن که خود حامی تل‌آویو و تروریسم تکفیری است، شایستگی این را ندارد که بگوید کی تروریست است؛ کی نیست.

2️⃣روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در یادداشتی به موضوع اعلام جرم علیه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پرداخته و با تشبیه وضعیت وی به وضعیت «ریچارد نیکسون» و رسوایی «واترگیت» تاکید کرد زمان کنار رفتن نتانیاهو فرارسیده است.

3️⃣به نوشته روزنامه «دیلی صباح» دومین نشست تیم‌های آمریکایی و ترکیه‌ای با دستورکار هماهنگی در موضوع خروج نظامیان ایالات متحده از سوریه در آنکارا برگزار شد و در جریان آن، واشنگتن به آنکارا وعده داد که نظامیان این کشور در تابستان سال جاری میلادی از سوریه خارج شوند.

4️⃣تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، این رژیم برای مقابله با آنچه «تمرکز نظامی ایران در عراق» نامیده، به جمع‌آوری اطلاعات از عراق شدت می‌دهد.

5️⃣«فاتح یلدز» سفیر ترکیه در عراق اعلام کرد که «رجب طیب اردوغان»، پس از انتخابات شهرداری‌ها در ۳۰‌ام ماه مارس در یک سفر رسمی به عراق خواهد رفت.

6️⃣سربازان هندی و پاکستانی بار دیگر در خط کنترل منطقه تحت مناقشه کشمیر درگیر شدند. این درگیری‌ها کشته شدن حداقل ۶ غیرنظامی و زخمی شدن ۶ تن دیگر را به همراه داشت.

7️⃣عملیات نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) علیه عناصر محاصره شده در منطقه «الباغوز» در نزدیکی مرز عراق، از نیمه شب گذشته آغاز شده است. نزدیک به 400 عنصر تروریستی داعش در این منطقه در محاصره هستند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه