منطقه در یک نگاه (12 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (12 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |12 اسفند 97

1️⃣«مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز یکشنبه تاکید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای منطقه خطرناک است و آنکارا این تحریم‌ها را نمی‌پذیرد.

2️⃣دولت قطر تأکید کرد که با وجود استمرار محاصره غیرقانونی و تحمیلی بر این کشور، گفت‌وگوی بدون پیش‌شرط بهترین راه‌حل برای بحران در روابط دوحه و چهار کشور عربی است.

3️⃣«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری کویت گفت: «اجرای توافقی که بین روسیه و ترکیه در زمینه ثبات شرایط در منطقه ادلب به دست آمده است و به ویژه مربوط به منطقه امن و خروج تمامی افراد افراط‌گرا و تسلیحات سنگین از منطقه می‌شود، به صورت کامل اجرا نشده است.»

4️⃣سخنگوی وزارت خارجه عراق در گفت‌وگو با یک روزنامه سعودی با بیان اینکه در مسئله تحریم‌های آمریکا علیه ایران، بغداد نمی‌خواهد بخشی از فشار علیه یک محور باشد، بار دیگر بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس تأکید کرد.

5️⃣رئیس بخش سیاسی سازمان آزادی‌بخش فلسطین که سفیر این کشور در سوریه است، روابط دو کشور را خوب توصیف و تأکید کرد که ملت‌های لبنان، فلسطین و سوریه از مبارزه برای آزادی سرزمین خود از دست صهیونیست‌ها دست بر نخواهند داشت.

6️⃣دفتر سیاسی انصارالله یمن، اقدام انگلیس در گنجاندن شاخه سیاسی حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی را محکوم کرد.

7️⃣یک مسئول سازمان بدر عراق به دولت این کشور هشدار داد که آمریکایی‌ها حداقل 700 تروریست داعشی را در پایگاه‌های خود آموزش می‌دهند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه