تعلل اروپای ها تا تثبیت تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

تعلل اروپایی‌ها به این دلیل است که می‌خواهند در میانه دعوای ایران و آمریکا نقش پلیس خوب را بازی کرده و در اوج فشارهای آمریکا، پیشنهاد مذاکره برای برجام های دو و سه را برای برداشته شدن تحریم‌ها به ایران ارائه کنند.

♦️ تعلل اروپای ها تا تثبیت تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

📝 در مقطع زمانی خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام (تیرماه امسال) و وعده‌های اروپای برای حفظ برجام منهای آمریکا رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مسئولان دولتی فرموده‌اند:

⏪ «این‌ها (اروپایی‌ها) همان نوامبری را که از اوّل گفتند، همان را دارند دنبال می‌کنند -که تا نوامبر (آبان ماه امسال) ادامه بدهند- بعد که همه‌چیز تثبیت شد و تحریم‌ها جا افتاد، بعد یک چیزکی مثلاً بدهند یا ندهند».

❓اما دلایل تعلل اروپایی‌ها تا تثبیت تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا چیست؟

💡تحلیل و ارزیابی

1️⃣ بعد از خروج آمریکا از برجام اتحادیه اروپا و به‌صورت مشخص سه کشور آلمان، انگلستان و فرانسه رویکردی را اتخاذ کرده‌اند که بتوانند که هم ادعای حفظ برجام را بکنند و هم از رویارویی مستقیم و جدی با تحریم‌های آمریکا پرهیز کنند.

2️⃣ اروپایی‌ها تمایل نداشته و ندارند که هزینه‌های ایستادگی در مقابل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا را بپردازند. تعلل بیش از 9 ماهه آن‌ها این واقعیت را ثابت می‌کند. کشورهای فرانسه، انگلستان و آلمان در ماه‌های گذشته بیش از آنکه بر حفظ برجام منهای آمریکا متمرکز باشند سعی داشته‌اند ایران را بر سر موضوعات توان موشکی و سیاست‌های منطقه‌ای‌اش مجبور به مذاکره کنند.

3️⃣ تعلل اروپایی‌ها به این دلیل است که می‌خواهند در میانه دعوای ایران و آمریکا نقش پلیس خوب را بازی کرده و در اوج فشارهای آمریکا، پیشنهاد مذاکره برای برجام های دو و سه را برای برداشته شدن تحریم‌ها به ایران ارائه کنند.

#معطل_نمانید

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه