منطقه در یک نگاه ( 15 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه ( 15 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه | 15 اسفند 97

1️⃣«سلیمان سویلو» وزیر کشور ترکیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در فاز برنامه‌ریزی عملیات مشترک نظامی با جمهوری اسلامی ایران، علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) هستند.

2️⃣روزنامه «گاردین» انگلیس فاش کرد اختلافات شاه سعودی و ولی‌عهد وی در سیاست‌های کلان کشور ازجمله جنگ یمن هر روز بیشتر و پررنگ‌تر می‌شود.

3️⃣مسکو و سوریه باز هم از کارشکنی‌های آمریکا در خصوص آوارگان حاضر در اردوگاه «الرکبان» انتقاد کردند. قرار بود شش کاروان از اتوبوس‌های سوریه وارد اردوگاه الرکبان شوند تا آوارگان را انتقال دهند که کارشکنی آمریکایی‌ها باز هم مانع انجام این عملیات شد.

4️⃣سخنگوی جنبش النُجَباء عراق با تأکید بر اینکه تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن نجباء صرفا اقدامی در راستای جنگ روانی است، گفت که این جنبش هیچ منافع اقتصادی ندارد که آمریکا آن را تحریم کند.

5️⃣دولت پاکستان در ادامه برخورد با گروه های تروریستی و غیرقانونی، فهرست این گروه‌ها را که ممنوع الفعالیت هستند، منتشر کرد که نام گروهک تروریستی و ضد ایرانی «جیش الظلم» نیز در آن دیده می شود.

6️⃣کمیته وزارتی چهارجانبه «ویژه مقابله با ایران»، امروز چهارشنبه در حاشیه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب، نشستی را برگزار کرد. اعضای این کمیته عبارتند از امارات، عربستان سعودی، مصر و بحرین به اضافه «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب.

7️⃣رئیس پارلمان سابق و نماینده فعلی پارلمان اردن از تلاش‌های آمریکا برای ممانعت از تعامل تاجران اردنی با سوریه و جایگزینی بندر حیفا به جای خاک سوریه برای انتقال کالا خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه