منطقه در یک نگاه (18 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (18 اسفند 97)

 

1️⃣«ایرج مسجدی»، سفیر ایران در بغداد، راه‌آهن خرمشهر-بصره، بررسی قرارداد ۱۹۷۵ الجزایر، موضوع لغو روادید و مسائل گمرکی را از اهداف سفر قریب الوقوع روحانی به عراق اعلام کرد و گفت رئیس‌جمهور در این سفر با آیت‌الله سیستانی دیدار می‌کند.

2️⃣وزارت خارجه جمهوری آذربایجان درباره سفر «المار محمد یاروف» وزیر خارجه این کشور به تهران و دیدارش با «محمدجواد ظریف» همتای ایرانی خود بیانیه‌ای صادر کرد و از رایزنی آنها درباره مناقشه «قره‌باغ» خبر داد.

3️⃣یک کارشناس مسائل امنیتی اعلام کرد که آمریکا در تلاش است عناصر داعش و خانواده‌هایشان را در غرب عراق اسکان دهد و به بازتولید این گروه در این کشور اقدام کند.

4️⃣منابع خبری صهیونیستی اعلام کردند که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی ترور شده بود که از این ترور جان سالم به در برد.

5️⃣سید عمار حکیم امروز در مراسم روز «شهید عراقی» با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم عراق بار دیگر میدان خصومت‌ها و جنگ‌های نیابتی شود، تصریح کرد: نمی‌توان اجازه داد که عراق مبدأ حمله به همسایگانش باشد.

6️⃣طبق گزارش رسانه‌ها، در حالی که تنش‌ها بین دهلی نو و اسلام‌آباد بر سر کشمیر ادامه دارد، هند امروز شنبه یک پهپاد پاکستانی را ساقط کرده است.

7️⃣یک منبع آگاه یمنی از لغو کنفرانس گروه‌ها و احزاب یمنی حامی دولت مستعفی یمن در قاهره بنا به درخواست امارات خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه