منطقه در یک نگاه (19 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (19 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |19 اسفند 97

1️⃣محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با شبکه عراقی «الفرات» و در پاسخ به پرسشی درباره مذاکره با عربستان، گفت: «من پنج سال قبل آمادگی داشتم زمانی‌که به منطقه سفر کردم به عربستان هم سفر کنم. پیام‌های متعددی هم برای مسئولان سعودی فرستادم که ما آمادگی داریم با هم همکاری کنیم نه تنها در حوزه دو جانبه بلکه در حوزه منطقه‌ای. آن‌ها اما پیام دادند که منطقه ربطی به شما ندارد و الآن معلوم است که منطقه به ما ربطی دارد یا ندارد.»

2️⃣نظامیان رژیم صهیونیستی صبح امروز (یکشنبه) جوانی فلسطینی را به ظن تلاش برای عبور غیرقانونی از ایستی نظامی در منطقه «الاغوار» در نزدیکی اریحا در کرانه باختری با گلوله به شهادت رساندند.

3️⃣سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد ائتلاف سعودی در 72 ساعت 678 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده است.

4️⃣وبگاه خبری الخلیج الجدید با اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با دستیابی ریاض به رآکتور هسته‌ای از طرف آمریکا نوشت: «اسرائیل عربستان سعودی را به‌عنوان یک متحد عاری از مؤلفه‌های قدرت می‌خواهد.»

5️⃣برهم صالح رئیس‌جمهور عراق در آستانه سفر رئیس‌جمهور ایران به بغداد، تصریح کرد ایرانی‌ها در روزهای سخت به یاری ملت عراق شتافتند و اکنون عراق نیز تلاش می‌کند از رنج ایرانی‌ها در دوران تحریم بکاهد.

6️⃣یک مقام حماس تأکید کرده که گروه مقاومت فلسطین مایل به حفظ آرامش در نوار غزه است اما شروط دیکته شده رژیم صهیونیستی درباره آتش‌بس را نمی‌پذیرد.

7️⃣نتایج نظرسنجی «اندیشکده واشنگتن» حکایت از آن دارد که 85 درصد اهالی کویت مخالف عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس هستند و 52 درصد نیز بر این باورند که این کشور باید روابط حسنه‌ خود با ایران را حفظ کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه