منطقه در یک نگاه (۲۰ اسفند ۹۷)

منطقه در یک نگاه (۲۰ اسفند ۹۷)

#منطقه_در_یک_نگاه |۲۰ اسفند ۹۷

1️⃣«جواد ترک آبادی» سفیر تهران در دمشق به پایگاه خبری «العهد» اعلام کرد که احتمال دارد رئیس جمهوری اسلامی ایران به زودی عازم سوریه شود.

2️⃣سخنگوی وزارت بهداشت یمن امروز دوشنبه اعلام کرد، تاکنون ۲۳ نفر شامل چهارده کودک و 9 زن بر اثر حمله دیروز ائتلاف سعودی به استان حجه یمن کشته شده‌اند و حال برخی مجروحان وخیم است.

3️⃣گروه‌های مختلف فلسطینی اعلام کردند، دولت جدید را به عنوان دولت وفاق ملی قبول ندارند و این اقدام منجر به افزایش اختلافات خواهد شد.

4️⃣«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان امروز دوشنبه به دیدار «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی رفت. طرفین مسائل دوجانبه و منطقه‌ای را بررسی کردند.

5️⃣ارتش مصر امروز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان تبادل آتش بین تروریست‌ها و نیروهای ارتش، ۴۶ تروریست بسیار خطرناک در شمال سینا کشته و ۱۷ دستگاه خودرو نیز منهدم شد.

6️⃣حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به دعوت رسمی رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر عراق، امروز دوشنبه در صدر یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد.

7️⃣وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر اقدام روسیه در انجام حملات هوایی در منطقه غیرنظامی در ادلب واقع در سوریه را رد کرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه