منطقه در یک نگاه (25 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (25 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |25 اسفند 97

1️⃣وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» ضمن تکرار دلخوری خود از سفر اخیر رئیس‌جمهور ایران به عراق اعلام کرد که در سفر آتی خود به منطقه غرب آسیا درباره «به عقب راندن ایران» رایزنی می‌کند.

2️⃣روزنامه «البناء» لبنان در یادداشتی به نقل از یک مقام امنیتی غربی، عملیات شلیک 2 راکت به سمت تل‌آویو را طبق نقشه طراحی شده نتانیاهو برای بهره‌برداری از آن به نفع مبارزات انتخاباتی خود دانست.

3️⃣سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری به تشریح آمار جنایات ائتلاف سعودی علیه یمن در چهار سال اخیر پرداخت و اعلام کرد در این مدت بیش از 250 هزار حمله هوایی علیه یمن انجام و بیش از نیم میلیون موشک، بمب و خمپاره به سمت یمن شلیک شده است که 6 هزار عدد از این بمب‌ها، خوشه‌ای، 2951 عدد بمب نوری و 3721 عدد بمب صوتی بوده است.

4️⃣نماینده ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» در پارلمان عراق، ملاقات «ثامر السبهان» وزیر مشاور دولت سعودی در امور خلیج فارس با رئیس سازمان حشد شعبی در بغداد را به رسمیت شناختن حشد از سوی عربستان و نشانه آمادگی ریاض برای گشودن صفحه جدیدی در روابط با بغداد دانست.

5️⃣وزارت دفاع ترکیه شنبه از کشته شدن 2 نظامی و جراحت 8 نفر دیگر از نیروهای خود هنگام عملیات علیه گروه‌های مخالف دولت این کشور(حزب کارگر کردستان) نزدیک شمال عراق خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه