منطقه در یک نگاه (26 اسفند 97)

منطقه در یک نگاه (26 اسفند 97)

#منطقه_در_یک_نگاه |26 اسفند 97

1️⃣سخنگوی وزارت خارجه عراق با تاکید بر نقش مثبت ایران در پیروزی این کشور علیه گروه تروریستی داعش تاکید کرد آمریکا اجازه ندارد از خاک عراق برای اقدام علیه همسایگان به ویژه جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

2️⃣کانال 7 تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (یکشنبه) اعلام کرد در پی عملیاتی در نزدیکی شهرک صهیونیستی «آرییل» در «سلفیت» کرانه باختری که با خودرو و سلاح سرد و گرم صورت گرفت، 2 صهیونیست کشته و چند نفر دیگر زخمی شدند.

3️⃣عربستان سعودی امروز یکشنبه از تشکیل مرکزی جدید به نام «مرکز جنگ هوایی» خبر داد. شبکه العربیه با اعلام این خبر اضافه کرد که مقر این مرکز در شرق عربستان است.

4️⃣یک رسانه انگلیسی گزارش داد پرسنل نیروی هوایی سلطنتی این کشور به هواپیماهای ائتلاف سعودی که در حال بمباران کودکان یمنی هستند، خدمات‌رسانی می‌کنند.

5️⃣شبکه العربیه مدعی شد که مقامات ترکیه قصد دارند 12 عضو اخوان‌المسلمین را که در استانبول اقامت دارند به اتهام سرپیچی از قوانین اقامت و پیوستن به گروه های تروریستی به دولت مصر تحویل دهند.

6️⃣«بنی گانتز» رئیس ائتلاف انتخاباتی آبی و سفید رژیم صهیونیستی درباره احتمال دست داشتن بنیامین نتانیاهو در ادعای هک شدن تلفن همراهش توسط ایران، به دادستان کل نامه نوشت و خواستار تحقیق در این باره شد.

7️⃣انفجار مین‌های باقی مانده از تروریست‌های داعش در استان دیرالزور در شرق سوریه منجر به کشته شدن 20 و زخمی شدن ده ها تن شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه