منطقه در یک نگاه (17 فروردین 98)

منطقه در یک نگاه (17 فروردین 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |17 فروردین 98

1️⃣«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با شبکه «سی‌بی‌اس» درباره توافق محرمانه اخیر واشنگتن با عربستان سعودی در زمینه انرژی هسته‌ای گفت: «ما اجازه نخواهیم داد که عربستان به قدرت هسته‌ای تبدیل شود.»

2️⃣«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز(شنبه) تأکید کرد، موضع مسکو در قبال غیرقابل قبول بودن بمباران سوریه از جانب اسرائیل تغییر نکرده است.

3️⃣«عبدالله دوم» شاه اردن امروز در دیدار «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل با بیان اینکه جولان سرزمینی سوری و اشغالی است بر ضرورت تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شرقی تأکید کرد.

4️⃣سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن تأکید بر پایبندی به توافق استکهلم، اعلام کرد،‌ ائتلاف سعودی برای حمله جدید به «الحدیده» در غرب یمن آماده می‌شود.

5️⃣یک روزنامه لبنانی با انتشار جزئیاتی جدید از طرح «معامله قرن» فاش کرد اردن و مصر در مقابل موافقت با این طرح، بیش از 100 میلیارد دلار دریافت می‌کنند. به نوشته این روزنامه منابع مالی این طرح از سوی عربستان، امارات و قطر تأمین خواهد شد.

6️⃣گروه موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» -نزدیک به معارضان- امروز شنبه اعلام کرد که برای چهارمین بار متوالی مشاهده کرده که آمریکا حدود 60 کامیون حامل جنگ‌افزار، خودروی زرهی و کمک‌های نظامی و لجستیکی از کردستان عراق وارد منطقه شرق فرات کرده است.

7️⃣روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت: ریاض، ابوظبی و تل‌آویو به منظور مقابله با ایران و اقدامات احتمالی آن در منطقه سطح همکاری نهادهای اطلاعاتی و جاسوسی خود را گسترش داده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه