منطقه در یک نگاه ( 18 فروردین 98)

منطقه در یک نگاه ( 18 فروردین 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 18 فروردین 98

 

1️⃣یک نشریه اماراتی روز یکشنبه به نقل از منابع آگاه نوشت آمریکا با هدف تشدید فشار بر لبنان و تضعیف جنبش حزب‌الله، ممکن است گروهی از سیاستمداران لبنانی از جمله نزدیکان «نبیه بری» رئیس پارلمان این کشور را به بهانه ارتباط نزدیک با حزب‌الله و ایران، در فهرست تحریم قرار دهد.

 

2️⃣«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه که به اردن سفر کرده است، امروز در دیدار با همتای اردنی خود تأکید کرد راه‌حل بحران سوریه تنها سیاسی است.

 

3️⃣ائتلاف «الفتح» عراق اعلام کرد که عربستان سعودی از طریق مطرح کردن مسئله آموزش نیروهای امنیتی عراق در دلِ توافق‌های اقتصادی، قصد دارد برای خود جا پای نظامی ایجاد کند.

 

4️⃣«پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک‌های جهان روز شنبه از آمریکا و کشورهای اروپایی بابت فروش سلاح‌هایی که برای کشتن کودکان در مناطق جنگ‌زده غرب آسیا استفاده می شود، انتقاد کرد.

 

5️⃣روزنامه انگلیسی دیلی استار در گزارشی خبری افشاء کرد که تمام مراحل تولید و قاچاق مواد مخدر در افغانستان در دهه 1980 میلادی زیر نظر سازمان اطلاعات خارجه آمریکا موسوم به سیا انجام می‌شد.

 

6️⃣وزارت خارجه سوریه شامگاه شنبه ضمن انتقاد از حمایت‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس از حملات شیمیایی گروه‌های تروریستی، هدف از این حمایت‌ها را سیطره این کشورها بر جهان عرب دانست.

 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه