سیل خوزستان؛ حشد الشعبی و سلبریتی‌ها

ورود حشد الشعبی به عرصه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان، از سوی برخی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها! مورد خدشه واقع شده است و این در حالی است که هم‌چنان نسبت به کارشکنی‌های آمریکا برای رسیدن کمک‌های خارجی به سیل‌زدگان ایرانی سکوت کرده‌اند.

سیل خوزستان؛ حشد الشعبی و سلبریتی‌ها

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻ورود حشد الشعبی به عرصه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان استان خوزستان، از سوی برخی رسانه‌ها و سلبریتی‌ها! مورد خدشه واقع شده است و این در حالی است که هم‌چنان نسبت به کارشکنی‌های آمریکا برای رسیدن کمک‌های خارجی به سیل‌زدگان ایرانی سکوت کرده‌اند. در ادامه سعی می‌شود چند نکته‌ای در خصوص ماهیت اقدام انسان‌دوستانه حشد الشعبی تشریح شود؛

🔸در بخشی از بیانیه حشد الشعبی، تاکید شده است که ورود آن‌ها به خاک ایران به‌منظور حفاظت از شهر العماره، مرکز استان میسان از ورود سیل است. اگر این را تنها هدف حشد الشعبی بدانیم (که این‌گونه نیست)، سوال این است که مگر یکی از مهم‌ترین اهداف ایران از کمک‌رسانی به ارتش و مردم عراق برای مبارزه با داعش، ممانعت از تسری این ویروس تکفیری به ایران نبود؟ حالا حشد الشعبی هم در پی حفاظت از مردم عراق در مقابل سیل است، البته در بیرون عراق و در هماهنگی کامل با ایران.

🔸اگر حشد الشعبی فقط و فقط برای ممانعت از تسری سیل به استان میسان عراق، به عرصه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان ایرانی وارد شده است، باید پرسید حجم انبوه پتو، چادر، غذا، آمبولانس و … در میان این کمک‌ها چه می‌کند؟ دیگر فعال‌شدن حشد الشعبی در عراق برای دریافت کمک‌های مردمی برای سیل‌زدگان ایرانی و اقدام برای مناسب‌سازی مساجد و مدارس سیل‌زده خوزستان چه معنایی دارد؟ آیا حشد الشعبی بنا دارد با پتو و غذا، مانع از تسری سیل به میسان شود؟! واقعیت این است که جنس اقلام و اقدامات کمکی حشد الشعبی، بیان‌گر آن است که هدف اصلی این گروه کمک‌رسانی است.

🔸مقتدی صدر که ذیل عَلَم استقلال‌خواهی، برخی رویکردهای ضد ایرانی را نیز دنبال می‌کند، به‌تازگی به حشد الشعبی گفته است در مقابل سیل و برای کمک به سیل‌زدگان، اول عراق و سپس کشورهای همسایه! این یعنی حشد الشعبی واقعاً خود را در مسیر خدمت به سیل‌زدگان ایرانی قرار داده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه