منطقه در یک نگاه ( 27 فروردین 98)

منطقه در یک نگاه ( 27 فروردین 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 27 فروردین 98

1-محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای انجام سفری یک‌روزه در دمشق حضور دارد، امروز با بشار اسد رئیس‌ جمهوری سوریه و ولید المعلم وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. ظریف در گفت‌وگو با خبرنگاران به نگرانی ایران نسبت به وضعیت ادلب اشاره و تأکید کرد خلع سلاح گروه‌های تروریستی و خارج کردن این گروه‌ها از ادلب ضروری است.

2-اسناد محرمانه نظامی فرانسه، ثابت می‌کند علاوه بر استفاده سلاح‌های فرانسوی علیه غیرنظامیان در یمن، موضع رسمی این کشور مبنی بر عدم استفاده سلاح‌ها علیه مردم یمن، دروغ است.

3-دفتر نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق، شایعه همراهی خودش با تحرکاتی علیه نخست‌وزیر فعلی کشورش را تکذیب کرد و گفت، قصد راه‌اندازی ائتلاف جدیدی ندارد.

4-دادگاه بحرین امروز سه‌شنبه ۱۳۸ نفر را در ارتباط با گروه «حزب‌الله» بحرین به حبس و سلب تابعیت محکوم کرد.

5-«انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه امارات تأکید کرد که امارات در کنار آمریکا برای مقابله با ایفای نقش ایران در برهم زدن ثبات منطقه و مبارزه با افراطی‌گری تلاش می‌کند.

6-رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای ارتش آمریکا در منطقه غرب آسیا، شرق آفریقا و آسیای مرکزی (سنتکام) که در لیست تروریستی ایران قرار دارد، در سفر به ریاض با ولی‌عهد عربستان سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

7-روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» از استقرار چند فروند جنگنده‌ «اف-۳۵» در پایگاه هوایی الظفره در امارات با اهداف نامشخص خبر داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه