منطقه در یک نگاه ( 28 فروردین 98)

منطقه در یک نگاه ( 28 فروردین 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 28 فروردین 98

1️⃣محمدجواد ظریف بعدازظهر امروز در نشست خبری مشترک با همتای ترکیه‌ای خود گفت: بهترین راه برای حفظ امنیت همه کشورهای منطقه، استقرار ارتش سوریه در مرزهای خود با ترکیه است. وزیر خارجه ترکیه نیز در این نشست در مخالفت با اقدام آمریکا در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران، این اقدام را «تصمیمی بسیار خطرناک» خواند. چاووش‌اوغلو همچنین گفت: از برادران ایرانی در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت می‌کنیم.

2️⃣معاون استاندار «میسان» اعلام کرد، الحشد الشعبی که روزی در مقابل داعش ایستاد، امروز با اقدامات خود منجر به نجات 600 حلقه چاه نفتی در سیل عراق شد.

3️⃣روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» اعلام کرد که 20 آوریل جاری، رؤسای پارلمان 6 کشور منطقه از جمله ایران و عربستان سعودی در نشستی مشترک در عراق حضور خواهند داشت.

4️⃣«بنیاد کارنگی» یکی از مهم‌ترین کانون‌های اندیشه و تحلیل سیاسی در آمریکا در یادداشتی اعلام کرد که عربستان و امارات در جنگ یمن «بلاتکلیف» مانده‌اند و خودشان هم «نمی‌دانند دنبال چه هستند.»

5️⃣شاه اردن در اقدامی بی‌سابقه با جمعی از نمایندگان پارلمانی گروه «اخوان‌المسلمین» دیدار و درباره تحولات داخلی و منطقه با آنان گفت‌وگو کرد.

6️⃣نخست‌وزیر عراق به ادعای وزیر خارجه آمریکا که گفته بود سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران کنترل 20 درصد از اقتصاد عراق را در دست دارد، واکنش نشان داد و گفت: پامپئو دروغ می‌گوید.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه