منطقه در یک نگاه ( 31 فروردین 98)

منطقه در یک نگاه ( 31 فروردین 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 31 فروردین 98

1-اجلاس پارلمان‌های کشورهای همسایه عراق با عنوان «عراق؛ ثبات و توسعه» با حضور هیأت‌های پارلمانی عربستان، ترکیه، کویت، اردن، سوریه و ایران در بغداد آغاز شد. علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این نشست حاضر نشده و به جای او «علاءالدین بروجردی» در رأس هیأتی بلندپایه در این اجلاس حاضر شده است.

2-سفیر پاریس در واشنگتن به نشریه «آتلانتیک» گفت آمریکا دیگر کلانتر دنیا نیست و طرح صلح این کشور برای فلسطین ۹۹ درصد شکست می‌خورد.

3-گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله تروریستی هفته پیش در جمهوری کنگو را بر عهده گرفت. این گروه همچنین تشکیل شاخه داعش با نام «ولایت وسط إفریقا» (ایالت آفریقای مرکزی) را در کنگو اعلام کرد.

4-وزارت دفاع ترکیه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای از کشته شدن چهار نظامی و مجروح شدن 6 نظامی ارتش این کشور در درگیری با تروریست‌های گروه پ.ک.ک(حزب کارگران کردستان) خبر داد.

5-همه‌پرسی تغییر قانون اساسی مصر امروز(شنبه) در سراسر این کشور در میان تدابیر شدید امنیتی آغاز شد

6-دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در جریان سفر عادل عبدالمهدی به ریاض، عربستان سعودی با افزایش تعداد حجاج عراقی به ۵۰ هزار نفر موافقت کرده است.

7-نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توانستند شهرستان «ذی ناعم» در استان «البیضاء» در جنوب یمن را به طور کامل آزاد کنند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه