منطقه در یک نگاه ( 4 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 4 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 4 اردیبهشت 98

1-نیروهای دولت وفاق ملی لیبی از عقب‌نشینی نیروهای حفتر از حومه شهر غریان واقع در جنوب غربی طرابلس به داخل این شهر گزارش دادند.

2-نیروهای امنیتی ترکیه روز شنبه گذشته از دستگیری دو جاسوس وابسته به دستگاه امنیتی امارات متحده عربی خبر دادند.

3-روزنامه «نیویورک‌تایمز» با اشاره به اعدام ۳۳ نفر از شیعیان در عربستان سعودی، نوشت که این افراد مدت‌ها تحت شکنجه بوده‌اند و درباره منصفانه بودن روند دادرسی پرونده آن‌ها تردید جدی وجود دارد. همچنین همزمان با اعلام خبر اعدام ۳۷ تن از مخالفان رژیم سعودی، شهر قطیف شاهد حضور وسیع مأموران امنیتی است.

4-جرد کوشنر در نشستی به میزبانی نشریه «تایم»، در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌بندی جامعه اطلاعاتی آمریکا مبنی بر نقش‌آفرینی بن سلمان در قتل خاشقچی، گفت: «من توصیه‌های سرویس‌های اطلاعاتی ایالات متحده را رد نمی‌کنم و در عین حال درباره مسائل اطلاعاتی هم صحبت نمی‌کنم.»

5-«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس در پیامی به آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت سیل اخیر، همدردی و همبستگی این جنبش با ملت ایران را اعلام کرد.

6-«ریاض درار» رئیس مشترک گروه موسوم به «شورای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که مذاکرات این گروه با دولت سوریه متوقف شده است. وی ادعا کرد که برخی از شیوخ عشایر در شمال شرق و شرق سوریه وابسته به ایران هستند و «شیخ نواف راغب البشیر در حال حاضر در تلاش است که عناصر دیگری را جذب کند که جزء عشیره او نیستند تا برخی از طرح‌های تهران در خاک سوریه را اجرا کند».

7-مدیریت امنیت کل لبنان به دفاتر مسافرتی و گردشگری این کشور درباره جاسوس‌های رژیم صهیونیستی در پوشش تورهای گردشگری هشدار داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه