منطقه در یک نگاه ( 8 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 8 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 8 اردیبهشت 98

1️⃣ساعاتی بعد از بیانیه رهبر جریان صدر درباره چند کشور منطقه از جمله بحرین، تنش دیپلماتیک میان بغداد و منامه بالا گرفت تا جایی که هر دو پایتخت سفیر و دیپلمات‌های یکدیگر را احضار کردند.

2️⃣شبکه «المیادین» به نقل از «آویخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، دو اسیر سوری محبوس در زندان‌های این رژیم، از طریق گذرگاه «قنیطره» در جولان به صلیب سرخ تحویل داده شد.

3️⃣نشست چهارجانبه آمریکا، انگلیس، امارات عربی متحده و عربستان سعودی در لندن با انتشار بیانیه مشترک در خصوص جنگ یمن و حمایت این ۲ کشور غربی از این ائتلاف متجاوز پایان یافت.

4️⃣یک شبکه آمریکایی در گزارشی اختصاصی با استناد به مدارکی نوشت در حالی که سعودی‌ها معتقدند اخیراً ۳۷ نفر را برپایه اعترافات‌شان اعدام کرده‌‌اند، اسناد نشان می‌دهد برخی از اعدام‌شدگان بر بی‌گناهی خود اصرار داشتند.

5️⃣رئیس‌جمهور آمریکا در جمع هواداران خود با تحقیر شاه سعودی و کشورش گفت که عربستان سعودی به جز پول، هیچ چیز دیگری ندارد.

6️⃣رئیس شورای عالی دولت لیبی با اشاره به گزارش تیم کارشناسان سازمان ملل درباره عدم پایبندی امارات به قوانین بین‌المللی و نقض تحریم تسلیحاتی لیبی، تصریح کرد: «امارات با کمک عربستان، نیروهای حفتر را به ۱۹۵ خودروی جنگی و نیز بالگردهای جنگی ساخت بلاروس مجهز کرده است».

7️⃣جنبش «نُجَباء» عراق از دولت و پارلمان این کشور خواست، به نقش و مسئولیت خود برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق عمل کنند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه