غیرت شیعی

انتشار مطلب موهن علیه رهبر انقلاب اسلامی توسط صفحه فیس‌بوک سفارت آمریکا در عراق، واکنش سریع مقام های عراقی را به‌دنبال داشت. در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «اقدام سفارت آمریکا در این کشور، توهین به ایران محسوب می‌شود و این عمل خلاف قانون عراق و سیاست خارجی این کشور است».

غیرت شیعی

🔹 انتشار مطلب موهن علیه رهبر انقلاب اسلامی توسط صفحه فیس‌بوک سفارت آمریکا در عراق، واکنش سریع مقام های عراقی را به‌دنبال داشت. در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: «اقدام سفارت آمریکا در این کشور، توهین به ایران محسوب می‌شود و این عمل خلاف قانون عراق و سیاست خارجی این کشور است».

🔻علاوه‌بر وزارت خارجه، گروه‌های مختلف سیاسی در عراق، نظیر «هادی العامری»، رهبر ائتلاف سیاسی «الفتح» و «سیدعمار حکیم»، رهبر جریان حکمت ملی و رییس ائتلاف اصلاح و سازندگی نیز در بیانیه‌های جداگانه خواستار اعتراض به مقام‌های سفارت آمریکا شدند.

🔹آمریکایی‌ها می‌دانند سرزمین ایران به‌عنوان یکی از نقاط ثقل عمده مرجعیت شیعه، جایگاهی خاص در میان مردم عراق، خاصه شیعیان این کشور دارد. نصب تصاویر آیت‌الله خامنه‌ای به‌عنوان نه صرفا رهبر نظام سیاسی، بلکه در جایگاه یکی از مراجع بنام عالم تشیع در خیابان‌ها و معابر عراق، خود حدیث مفصلی از مجمل یاد شده است.

🔻اینکه سفارت آمریکا در عراق این‌بار دست به کار شده و شخص رهبری انقلاب را نشانه رفته و کوشیده از ایشان چهره‌ای مخدوش در نزد عراقی‌ها ترسیم کند، نشانه شدت علاقه‌مندی مردم و مسوولان عراقی به ایران و شخص رهبری جمهوری اسلامی است.

💢یادآوری ورود شبانه و مخفیانه ترامپ به عراق و حضور در یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکایی در سه ساعت و ترک سریع این کشور در‌مقایسه‌با حضور توأم با احترام مقام‌های ایرانی در این کشور، به‌تنهایی می‌تواند از دلایل این اقدام سخیف سفارت آمریکا در عراق و دلایل عصبانیت آن پرده بردارد.

ارسال دیدگاه