منطقه در یک نگاه ( 14 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 14 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 14 اردیبهشت 98

1️⃣وزیر خارجه ایران در گفت‌وگو با یک پایگاه تحلیلی آمریکایی در خصوص تلاش عربستان و امارات برای ترغیب واشنگتن به تقابل با ایران هشدار داد و گفت: «در صورت نزاع در منطقه هیچ‌کس مصون نخواهد بود».

2️⃣طالبان اعلام کرد که اختلاف‌ها در گفت‌وگوهای صلح با نماینده آمریکا در امور افغانستان بر سر زمان‌بندی خروج نیروهای ایالات متحده از این کشور کاهش یافته و دو طرف همچنان در حال گفت‌وگو در قطر هستند.

3️⃣صبح امروز بر اثر حمله به اردوگاه آموزشی شهر «سبها» واقع در جنوب لیبی، هشت نظامی وابسته به «خلیفه حفتر» کشته شدند. داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. همچنین از لیبی خبر می‌رسد هم‌زمان که دولت وفاق ملی عقب‌نشینی نیروهای «خلیفه حفتر» از نزدیکی پایتخت را پیش‌شرط آتش‌بس اعلام کرد، پنج نیروی حفتر اسیر شدند و پاریس نیز حمایت از وی را تکذیب کرد.

4️⃣در پاسخ به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، صبح امروز (شنبه) شهرک‌های صهیونیستی مجاور با شمال غزه، هدف انبوهی از موشک‌ قرار گرفت.

5️⃣با نزدیک شدن به ماه رمضان، «عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ» وزیر ارشاد و امور اسلامی سعودی در یک کنفرانس خبری در منطقه الشرقیه عربستان، گفت باید با ائمه جماعاتی که با حکومت همراه نیستند بشدت برخورد شود.

6️⃣وزارت دفاع عراق در آخرین مرحله از توافقنامه 2011 برای خرید جنگنده از آمریکا، پنج فروند جنگنده اف-16 دیگر تحویل گرفت.

7️⃣وزارت خارجه سوریه نشست «عشایر سوریه» که توسط شبه‌نظامیان مسلح وابسته به آمریکا در شهر «عین عیسی» در استان «رقه» برگزار شد را «خیانت» نامید.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه