منطقه در یک نگاه ( 17 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 17 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 17 اردیبهشت 98

1️⃣وزیر امور خارجه ایران، امشب در رأس هیأتی بلندپایه و با هدف رایزنی در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه، جدیدترین تحولات منطقه‌ای و موضوعات روز بین‌المللی با همتای روس خود، عازم پایتخت روسیه خواهد شد.

2️⃣رئیس‌جمهور آمریکا با صدور یک حکم، «مایکل بهنا» نظامی آمریکایی که یک زندانی عراقی را کشته و به 25 سال حبس محکوم شده بود، مورد عفو قرار داد.

3️⃣ائتلاف معارضان سودانی با اشاره به اینکه تأخیر شورای نظامی در پاسخ به مطالبات و پیشنهادهای این ائتلاف «توجیه‌پذیر» نیست، تأکید کرد که این شورا تمایلی به تحویل قدرت به غیرنظامیان ندارد.

4️⃣نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی ژنرال «خلیفه حفتر» اعلام کردند که یک هواپیمای متعلق به نیروهای دولت وفاق ملی در طرابلس را ساقط کرده‌اند.

5️⃣دبیر کل جنبش نجباء عراق ضمن حمله به رژیم صهیونیستی و آمریکا این دو را منبع شرارت توصیف و تأکید کرد که دست از مبارزه با آنها بر نخواهد داشت.

6️⃣نخست‌وزیر بحرین که کشورش از دو سال پیش روابط خود با قطر را قطع کرده است، با امیر قطر تلفنی گفت‌‌وگو کرد. این نخستین تماس تلفنی بین مقامات دو کشور از زمان قطع روابط دیپلماتیک بین دوحه و منامه است.

7️⃣نیروهای ارتش سوریه امروز عملیات گسترده‌ای را علیه محورهای تحرکات و اماکن استقرار گروه‌های تروریستی و خطوط کمک‌رسانی به آنها در حومه شمال غربی حماه دادند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه