منطقه در یک نگاه ( 18 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 18 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 18 اردیبهشت 98

1️⃣یک روز پس از تماس تلفنی نخست‌وزیر بحرین با امیر قطر که نخستین تماس وی پس از دو سال قطع روابط دو کشور بود، شاه بحرین بر تبعیت خود از سیاست سعودی‌ها علیه قطر تأکید کرد.

2️⃣ارتش سوریه و نیروهای مقاومت پاکسازی صحرای شرقی تدمر را کلید زدند و در جریان تعقیب و گریز عناصر داعش، شماری از آنان را از پای درآوردند.

3️⃣نماینده دائم تشکیلات خودگردان در سازمان ملل ضمن اعلام مخالفت با طرح موسوم به «معامله قرن»، از کشورهای اروپایی درخواست کرد، حامی راهکار دو دولتی برای حل مسأله فلسطین باشند.

4️⃣یک نشریه آمریکایی پیش بینی کرد، در پی اقدام عربستان و امارات در استقرار هزاران نیرو و همچنین عناصر القاعده در طول مرز یمن با عمان، بی طرفی مسقط در قبال تحولات یمن به پایان برسد.

5️⃣منابع مطلع در عراق گفتند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با کمک بالگرد‌ها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در استان «الانبار» در غرب عراق و در مرز با سوریه از آسمان مواد غذایی و دارو ارسال کرده است.

6️⃣براثر انفجار نزدیک منطقه «داتا دربار» در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب پاکستان دست کم 40 نفر کشته و زخمی شدند. طالبان پاکستان مسئولیت انفجار تروریستی در لاهور را پذیرفتند.

7️⃣یک رسانه غربی گزارش داد که عربستان پس از ماجرای قتل جمال خاشقجی به‌دنبال ترور یک نویسنده عرب‌تبار دیگر است، اما دولت سوئد با اطلاع از این قضیه وی را تحت تدابیر امنیتی قرار داده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه