منطقه در یک نگاه ( 25 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 25 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 25 اردیبهشت 98

 

1️⃣«دیوید سترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با سفر به لبنان، به رایزنی درباره سه موضوع حزب‌الله، تحریم‌ها و ترسیم مرز با فلسطین اشغالی پرداخت.

 

2️⃣عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق ضمن قدردانی از مواضع سابق تهران برابر بغداد، حضور خارج از قانون هر نیروی خارجی در این کشور را اشغالگری دانست.

 

3️⃣«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد، در جنگ دو روزه هفته گذشته، طرفی که ابتدا درخواست آتش‌بس کرد رژیم صهیونیستی بود.

 

4️⃣وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضروری» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد عراق را ترک کنند.

 

5️⃣سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز چهارشنبه بعد از دیدارهای روز گذشته وزیر خارجه آمریکا با مقام‌های روس در سوچی، درباره تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و تهران ابراز نگرانی کرد.

 

6️⃣«شیرعباس استانکزی»، رئیس هیات مذاکره کننده طالبان گفت: آمریکا در آستانه شکست در افغانستان بوده و به زودی از این کشور خارج خواهد شد.

 

7️⃣خبرگزاری «رویترز» گزارش داده است که پامپئو در سفر به عراق تلاش کرده بغداد را برای محدود کردن فعالیت بسیج مردمی عراق تحت فشار قرار دهد.

 

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه