چرا آمریکا دستور تخلیه اماکن دیپلماتیکش در عراق را داده است؟

آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اماکن دیپلماتیک را در بغداد دارد و حدود ۱۰۰۰ نفر در سفارت این کشور در عراق حضور داشته اند. آمریکایی‌ها در سفارت‌ خود در بغداد علاوه بر رصد ایران، برخی اقدامات و هماهنگی‌ها علیه ایران را انجام داده اند.

 چرا آمریکایی‌ها صرفا در عراق چنین تصمیمی را گرفته‌اند؟

🔹آمریکا یکی از بزرگ‌ترین اماکن دیپلماتیک را در بغداد دارد و حدود ۱۰۰۰ نفر در سفارت این کشور در عراق حضور داشته اند. آمریکایی‌ها در سفارت‌ خود در بغداد علاوه بر رصد ایران، برخی اقدامات و هماهنگی‌ها علیه ایران را انجام داده اند.

🔻 گروه های جهادی و قاطبه افکار عمومی عراق حامی ایران هستند و به همین دلیل پس از تنش لفظی آمریکا با ایران، آمریکایی ها تلاش می کنند که از اقدام حامیان ایران علیه منافع آمریکا در عراق جلوگیری کنند؛  سفر ناگهانی پمپئو به عراق نیز در همین راستا بود.

‼️ یک ماجرا و یک پیام

✅ پس از تهدید جان بولتون علیه ایران در تابستان سال گذشته، سفارت‌ آمریکا در بغداد هدف حمله موشکی قرار گرفت و یک پیام هم به سفارت‌شان ارسال شد که این اقدام کار کدام طرف بوده، اما جرات نکردند که پاسخی بدهند و فقط دوباره تهدید کردند.

🔻جان بولتون مجددا ایران را تهدید کرد که اگر حمله کنید، پاسخ می‌دهیم و این بار منافع آمریکا پایگاه هوایی التاجی در شمال بغداد مورد حمله موشکی قرار گرفت و باز هم طرف شلیک‌کننده کاملا مشخص بود اما باز هم نتوانستند پاسخی بدهند.

💢نتیجه: اگر در نبرد اراده ها خود را نبازیم، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

(https://t.me/joinchat/AfthPTwgMHGpwWiF7qdfKA)📝 #حامد_طالبی
➖➖➖➖➖➖

📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇

https://t.me/joinchat/AfthPTwgMHGpwWiF7qdfKA

ارسال دیدگاه