منطقه در یک نگاه ( 28 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه ( 28 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 28 اردیبهشت 98

1️⃣منابع مصری گزارش دادند که به دنبال وقوع حادثه برای چهار کشتی در بندر فجیره امارات، ریاض و ابوظبی اعمال فشار بر قاهره برای اتخاذ موضع خصمانه علنی علیه ایران را شدت بخشید‌ه‌اند. چهارشنبه گذشته نیز «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی در سفری ناگهانی به قاهره رفت تا درباره اوضاع منطقه با وی گفت‌وگو کند.

2️⃣یک فرمانده میدانی در سوریه از توافق طرف‌های درگیر برای آتش‌بس 72 ساعته در جبهه‌های عملیاتی ادلب، حماه و لاذقیه خبر داد.

3️⃣پدافند هوایی سوریه شامگاه جمعه با تعدادی اهداف متخاصم در اطراف حریم هوایی ریف دمشق جنوبی و قنیطره مقابله کرد. ارتش رژیم صهیونیستی نیز جمعه شب از آتش‌سوزی گسترده در یکی از پایگاه‌های نظامی این رژیم در تل‌آویو خبر داد.

4️⃣سفیر فلسطین در روسیه تشکیل کنفدراسیون با اردن را مشروط به ایجاد دولت مستقل فلسطین کرد. وزیر خارجه تشکیلات خودگردان نیز «معامله قرن» را «بازگشت استعمار» خواند و گفت، رئیس تشکیلات خودگردان آماده است تا بر مبنای دعوت رئیس‌جمهور روسیه با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت مستقیم مذاکره کند.

5️⃣دولت کویت در آستانه سفر وزیر امور خارجه پاکستان، از سرمایه‌گذاری 20 میلیارد دلاری در این کشور خبر داد.

6️⃣منابع محلی حاضر در شرق سوریه از تحرکات تازه عناصر گروه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» کُرد و ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا و احتمال عملیات آن‌ها علیه ارتش سوریه در غرب استان دیرالزور خبر دادند.

7️⃣یک شرکت بیمه نروژی بدون ارائه هرگونه مستنداتی مدعی شده است «به احتمال خیلی زیاد»، ایران در حمله اخیر بندر «فجیره» نقش داشته است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه