منطقه در یک نگاه (7 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه (7 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |7 اردیبهشت 98

1️⃣«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه امروز(سه‌شنبه) در نشست مسکو که با حضور سیاستمداران افغانستان و هیأت طالبان برگزار شد، گفت: مسکو معتقد است تمام نیروهای نظامی خارجی برای کمک به عادی شدن شرایط در افغانستان، باید از این کشور خارج شوند.

2️⃣منابع سوری اعلام کردند که در یکی از بیمارستان‌های استان حماه که تحت نظارت کلاه سفیدها است، تجهیزات پزشکی را پیدا کرده‌اند که تولید آلمان هستند. علاوه بر این وسایل، ماسک‌های ضد گاز فیلتردار و لباس‌های محافظ در برابر تسلیحات شیمیایی نیز در این محل مشاهده شده است.

3️⃣روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم» اعلام کرد، تل‌آویو دعوتی رسمی از امارات برای مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی «اکسپو 2020» دریافت کرده است.

4️⃣ «دیوید ساترفیلد» دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک که در چند ماه اخیر بارها به لبنان سفر کرده و چند مأموریت را دنبال می‌کند، امروز(سه‌شنبه) پس از تل‌آویو به بیروت رفت.

5️⃣آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین تأکید کرد طرح موسوم به «معامله قرن» جنایتی است که ننگ آن دامن حامیان آن را خواهد گرفت.

6️⃣نمایندگان پارلمان کردستان عراق در یک رأی‌گیری «نیچروان بارزانی» را به عنوان دومین رئیس منطقه کردستان عراق پس از «مسعود بارزانی» انتخاب کردند.

7️⃣گروه موسوم به ائتلاف معارضان سوری که مقر آن در ترکیه قرار دارد با انتشار بیانیه‌ای از سازمان ملل خواست که با صدور قطعنامه، آنچه «پروژه کشتار، نابودی و آواره کردن در ادلب و حماه» می‌خواند، متوقف سازد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه