منطقه در یک نگاه (8 اردیبهشت 98)

منطقه در یک نگاه (8 اردیبهشت 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |8 اردیبهشت 98

1️⃣در ادامه عملیات‌های برون مرزی و «ضد تروریستی» ترکیه علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

2️⃣رئیس دفتر سیاسی حماس در آستانه نشست مکه پیامی خطاب به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و مقامات کشورها فرستاد و خواستار اتخاذ موضعی واحد برای ترسیم نقشه راه با هدف پایان اشغالگری و مقابله با «معامله قرن» شد.

3️⃣عضو کمیته امنیت و دفاع در پارلمان عراق ضمن انتقاد از نقض قانون اساسی عراق توسط نظامیان آمریکایی، تأکید کرد واشنگتن در تلاش است که پایگاه عین‌الاسد به یک فرودگاه نظامی بدل شود.

4️⃣وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد، معاون وزیر خارجه ایران در سفر به دوحه بر آمادگی کشورش برای گفت‌وگو با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرده است.

5️⃣براساس اعلام رسانه‌ها، «محمد ششم» شاه مغرب در نشست فوق‌العاده «سران عرب» در «مکه» که قرار است برای بررسی تحولات منطقه برگزاری شود، شرکت نمی‌کند.

6️⃣ارتش سوریه ضمن دفع حملات به شهرک کفرنبوده در شمال غرب حماه، مواضع تروریست‌ها را در شمال حماه و جنوب ادلب بمباران کرد.

7️⃣یک روزنامه انگلیسی در مقاله‌ای نوشت که اردن به تدریج در حال دور شدن از جبهه عربستان سعودی و نزدیک شدن به رقبای منطقه‌ای ریاض است و «تحت فشار شرایط» مجبور به گفت‌و‌گو با بزرگ‌ترین دشمنان عربستان سعودی در منطقه شده است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه