نشست منامه و عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی

بناست 4 و 5 تیرماه، نشستی در منامه پایتخت بحرین برگزار شود تا به زعم طراحان آن، سازوکارهای اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» مورد بررسی قرار گیرد. این نشست از ابعاد مختلف، قابل ارزیابی است اما یک نکته‌ی مهم در خصوص آن وجود دارد؛

نشست منامه و عادی‌سازی روابط اعراب و رژیم صهیونیستی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻بناست 4 و 5 تیرماه، نشستی در منامه پایتخت بحرین برگزار شود تا به زعم طراحان آن، سازوکارهای اقتصادی طرح موسوم به «معامله قرن» مورد بررسی قرار گیرد. این نشست از ابعاد مختلف، قابل ارزیابی است اما یک نکته‌ی مهم در خصوص آن وجود دارد؛

🔸رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین مدعوین این نشست است. بر اساس آن‌‌چه در خصوص نشست آمده، بناست روسای و وزرای اقتصادی برخی دولت‌ها در این نشست حاضر شوند. بر این اساس، انتظار می‌رود دو مقام عالی‌رتبه از رژیم صهیونیستی در این نشست شرکت کنند.

🔸این نشست، تا اینجای کار، نخستین اعلام رسمی از یکی از مراحل معامله قرن تلقی می‌شود. با وجود موانع متعددی که در مقابل این طرح وجود دارد، موفقیت آن و هم‌چنین به نتایج مثبت انجامیدن این نشست، غیرقطعی است.

🔸با این وجود، یک نکته در میانه‌ی این هیاهوها تقریبا قطعی است؛ روند عادی‌سازی روابط برخی دولت‌های عربی و رژیم صهیونیستی، روز به روز و با بهانه‌های مختلف، رو به جلو حرکت می‌کند. نشست منامه نیز در این چارچوب، حتی اگر به نتیجه مطلوب آمریکا و اسرائیل منتهی نشود، باز هم برای این دو یک گام روبه جلو است چرا که این بار، یک کشور عربی بناست میزبان مقامات رژیم صهیونیستی باشد تا با حضور بازیگران دیگر، از پایان مساله‌ی فلسطین و ضرورت‌ها و الزامات اقتصادی آن سخن گفته شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه