روزهای سخت نتانیاهو و سرنوشت یک طرح جنجالی

نتانیاهو پس از چندین تلاش ناکام، سرانجام نتوانست در موعد مقرر، کابینه تشکیل دهد. همین باعث شد تا طرح انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات کنست، با 74 رای مثبت و 45 رای منفی، تصویب شود تا 26 شهریورماه، دوباره انتخابات برگزار گردد.

روزهای سخت نتانیاهو و سرنوشت یک طرح جنجالی

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻نتانیاهو پس از چندین تلاش ناکام، سرانجام نتوانست در موعد مقرر، کابینه تشکیل دهد. همین باعث شد تا طرح انحلال پارلمان و برگزاری مجدد انتخابات کنست، با 74 رای مثبت و 45 رای منفی، تصویب شود تا 26 شهریورماه، دوباره انتخابات برگزار گردد. در این خصوص نکاتی قابل طرح است؛

🔸کار نتانیاهو برای پیروزی در انتخابات مجدد، سخت‌تر از قبل است. او به هر دلیلی، نتوانست از فرصتی که حامیان و متحدانش به او دادند، بهره برد و حالا ناچار است برگه‌هایی جدید در رقابت انتخاباتی رو کند در حالی که بیشتر از قبل زیر ذره‌بین است. با این وجود، امکان پیروزی همچنان برای او وجود دارد.

🔸بخشی از دلایل پیروزی او، به حمایت‌های خارجی مرتبط است. ترامپ در رتبه نخست و سپس پوتین، با حمایت‌های‌شان در این چارچوب موثر بودند. اگرچه ترامپ احتمالا به حمایتش ادامه خواهد داد اما پوتین، اگر صحنه را چندان با احتساب شرایط جدید، برای پیروزی نتانیاهو روشن نبیند، احتمالا مانند انتخابات قبلی ورود نخواهد کرد.

🔸ترامپ، تحقق یکی از مهم‌ترین طرح‌های منطقه‌ای‌اش یعنی «معامله قرن» را به پیروزی نتانیاهو گره زده است. او در حالی که حدود زمانی اعلام معامله قرن را گفته بود، اما به دلیل انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در فروردین‌ماه، آن را به تعویق انداخت تا نتیجه انتخابات مشخص شود. و حالا انتخاباتی که نتانیاهو پیروز آن بود، بناست دوباره برگزار شود و این یعنی تعویق مجدد اعلام معامله قرن و یا اعلام ضعیف آن. با این حساب، باید دید سرنوشت نشست اقتصادی معامله قرن که بنا بود اوایل تیرماه در منامه‌ی بحرین برگزار شود، چه خواهد شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه