منطقه در یک نگاه (18 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه (18 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |18 خرداد 98

1️⃣سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت‌وگوی ایران و آمریکا را نیازمند «میانجی» ندانست و اعلام کرد شایعه پیشنهاد معامله آمریکا و اسرائیل با مسکو برای خروج ایران از سوریه «مضحک» است.

2️⃣وزیر خارجه آلمان در جریان یک سفر رسمی، وارد عراق شد و قرار است با مسئولان عالی‌رتبه این کشور دیدار و گفت‌وگو کند. وی در روزهای آینده به ایران نیز سفر خواهد کرد.

3️⃣«دیوید فریدمن»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی تأکید کرد که اسرائیل حق الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری را دارد. وی همچنین مدعی شد هدف «معامله قرن»، بهبود کیفیت زندگی فلسطینیان است.

4️⃣ائتلاف «النصر» به ریاست «حیدر العبادی» نخست‌وزیر پیشین عراق، اعلام کرد که وی در تلاش نیست که نخست‌وزیر کنونی این کشور را سرنگون کند و خود، متصدی این پست شود.

5️⃣یک روزنامه سعودی گزارش داد، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با لبنان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند تا هر تحرک احتمالی حزب‌الله در این منطقه را رصد کنند.

6️⃣ارتش سوریه با دفع حملات تروریست‌ها در شمال استان حماه، موفق شد ضمن هلاکت 140 تروریست، شهرک «کفرهود» را آزاد کند. درگیری‌ها در محیط روستاهای «تل ملح» و «الجبین» اما همچنان ادامه دارد.

7️⃣وزارت دفاع ترکیه امروز شنبه اعلام کرد از زمان آغاز عملیات «چنگال» در منطقه «هاکورک» در شمال عراق، در مجموع ۴۳ تن از تروریست‌های «پ‌‌ک‌ک» کشته شده‌اند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه