دولت آمریکا و تروریسم اقتصادی علیه ایران

خروج آمریکا از برجام و تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی، خصومت ورزی ایالات متحده را در قبال ایران به بالاترین میزان خود رسانده است. در این بین آنچه آمریکایی‌ها «کمپین فشار حداکثری بر ایران» با هدف تغییر رفتار این کشور و یا به عبارتی بهتر اجبار برای توافقی جدید معرفی می‌کنند را می‌توان از زاویه دیگری دید.

دولت آمریکا و تروریسم اقتصادی علیه ایران

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

📝 خروج آمریکا از برجام و تلاش این کشور برای بازگرداندن تحریم‌های ضد ایرانی، خصومت ورزی ایالات متحده را در قبال ایران به بالاترین میزان خود رسانده است. در این بین آنچه آمریکایی‌ها «کمپین فشار حداکثری بر ایران» با هدف تغییر رفتار این کشور و یا به عبارتی بهتر اجبار برای توافقی جدید معرفی می‌کنند را می‌توان از زاویه دیگری دید. از این زاویه دولت آمریکا، یک حکومت جاه‌طلب و زیاده‌خواه است که از طریق اعمال تروریسم اقتصادی علیه ملت ایران در پی مطیع ساختن آن‌ها برای خود است.

💡تحلیل و ارزیابی

1- نکته اولی که وجود دارد این است که برخلاف ادعای آمریکایی‌ها کمپین فشار حداکثری مورد ادعای آن‌ها به وقوع نپیوسته است و سیاست ضد ایرانی ایالات متحده در انزوا قرار دارد. این بدان معنی است که کشورها یا از همراهی با تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا خودداری کرده‌اند و یا اینکه با اجبار و اکراه حاضر شده‌اند برخی مراودات خود را با ایران متوقف کنند. لذا این موضوع نه به معنی شکل‌گیری کمپین فشار حداکثری مبتنی بر اجماع بین‌المللی بلکه نشان‌دهنده خوی برتری‌جویی و زورگویی آمریکا در نظام بین‌المللی است.

2- با توجه به معنی فعل تروریستی که ایجاد آسیب، اختلال و صدمات گسترده در بخش‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی یک جامعه با هدف فشار بر دولت و گرفتن امتیاز است، اقدامات دولت آمریکا برای تحریم ایران، مصداق بارز #تروریسم_اقتصادی آن‌هم توسط یک دولت است.

3- در چارچوب تروریسم اقتصادی دولت ایالات متحده، مانند گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی مانند القاعده و داعش در تلاش است تا با ایجاد رنج و آسیب عمومی در میان مردم، دولت جمهوری اسلامی ایران را مجبور به مذاکره و پذیرفتن خواسته‌های زیاده خواهانه خود کند.

✍️#تحلیل_کوتاه
✍️✍️#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

http://t.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه