منطقه در یک نگاه ( 25 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه ( 25 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 25 خرداد 98

1️⃣برخی منابع دیپلماتیک عربی با بیان اینکه هویت عامل حادثه دو نفتکش در دریای عمان روشن نیست، گفتند، «اسرائیل هم با توجه به امکانات و توانایی‌هایی که دارد، در مظان اتهام است». یک مقام ژاپنی نیز اعلام کرد توکیو هنوز درباره اینکه چه کسی و چرا به ۲ نفتکش در دریای عمان حمله کرده، تاییدیه‌ای در اختیار ندارد و در حال جمع‌آوری اطلاعات است.

2️⃣ «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی انصارالله اعلام کرد، یمن حاضر است با کشورهای تأثیرگذار بر سر یک میز بنشیند تا درباره «صلح عادلانه» مذاکره کند. از سوی دیگر «عبدالله جفری» سخنگوی نیروی هوایی یمن نیز با بیان اینکه موشک‌ها و پهپادها توانست معادله جنگ علیه یمن را تغییر دهد، گفت، ائتلاف سعودی-اماراتی بزودی مجبور به توقف جنگ خواهد شد.

3️⃣ «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در کنفرانسی تأکید کرد، بازگشت آوارگان سوریه به وطنشان بخشی از حقوق آنهاست و نیاز به تصمیمات بین‌المللی در این خصوص نیست. وی افزود کسانی که در سال 2011 با توطئه بحران سوریه را کلید زدند امروز نیز مانع بازگشت آوارگان می‌شوند.

4️⃣ دیپلمات‌های آمریکایی – سعودی پنجشنبه گذشته در دیرالزور جلسه‌ای با عشایر برگزار کردند که طبق گفته منابع محلی، هدف واشنگتن و ریاض پرداخت مبالغ مالی به برخی از سران عشایر در مقابل اجرای برخی مأموریت‌ها بود.

5️⃣ به گزارش رویترز پس از حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان، هزینه بیمه کشتی‌ها در خلیج فارس دست کم افزایشی 10 درصدی داشته است.

6️⃣ حماس، شروط جدید رژیم صهیونیستی برای ادامه مذاکرات آتش‌بس غزه را رد و اعلام کرد، پرونده نظامیان اسیر صهیونیست و آتش‌بس،‌ دو موضوع جدا از هم هستند.

7️⃣ یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد، آمریکا با تشدید فشارها بر اردن تلاش دارد عربستان سعودی را شریک قیمومیت اردن بر مکان‌های مقدس فلسطین در قدس کند یا به صورت کلی این قیمومیت را از اردن بگیرد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه