منطقه در یک نگاه ( 26 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه ( 26 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 26 خرداد 98

1️⃣ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نظامیان این رژیم از امروز یکشنبه رزمایش ۵ روزه در مناطق شمالی سرزمین‌های اشغالی شامل منطقه جولان برگزار می‌کنند.

2️⃣ «ولفگانگ ایشینگر» رئیس‌ کنفرانس امنیتی مونیخ به بهانه حادثه روز پنجشنبه برای دو نفتکش در دریای عمان، گفت که نظارت بر نیروی دریایی و مأموریت حفاظت در منطقه خلیج فارس باید مورد بررسی قرار گیرد.

3️⃣ وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای ارتش سوریه منطقه نهم دیده‌بانی این کشور در مناطق کاهش تنش در استان ادلب را هدف حمله توپخانه قرار داده‌اند.

4️⃣ «صالح العاروری» نائب‌رئیس دفتر سیاسی حماس، «حسام بدران» عضو دفتر سیاسی این جنبش، «اسامه حمدان» مسئول روابط خارجی حماس و «احمد عبدالهادی» نماینده حماس در لبنان با «سید محمود علوی» وزیر اطلاعات ایران دیدار کردند.

5️⃣ تعدادی از نیروهای ویژه پادشاهی اردن دیروز به منظور شرکت در مانور مشترک با عربستان سعودی موسوم به «عبدالله ۶» عازم این کشور شدند. همچنین یک گروه از نیروهای واکنش سریع اردنی از تیپ «محمد بن زاید آل نهیان» نیز دیروز عازم امارات شدند تا در رزمایش «الثوابت القویة ۱» شرکت کنند.

6️⃣ یکی از فرماندهان گارد ریاست‌جمهوری دولت مستعفی یمن در فایل صوتی لو رفته‌ای فاش می‌کند، امارات در تلاش است با استفاده از جدایی‌طلبان در عدن بر برخی مقرهای دولتی و در نهایت بر کل این شهر ساحلی یمن مسلط شود.

7️⃣ ولی‌عهد سعودی در مصاحبه‌ای با روزنامه الشرق الاوسط، ایران را به «ارتکاب حملات تروریستی» متهم کرد و با بیان اینکه «عربستان دنبال جنگ در منطقه نیست»، گفت «در برخورد با هر تهدیدی علیه منافع حیاتی‌مان تردید نمی‌کنیم».

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه