منطقه در یک نگاه ( 27 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه ( 27 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 27 خرداد 98

1️⃣ سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن سه فرودگاه سعودی «أبها، جازان و نجران» را ناامن خواند و افزود، این سه فرودگاه به صورت مرتب هدف قرار خواهند گرفت.

2️⃣ روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادعاهای آمریکا درباره دست داشتن ایران در حمله به دو کشتی در دریای عمان قانع نشده و خواستار تحقیقات مستقل هستند.

3️⃣ نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که دومین ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت شونده خود را به دریای عمان اعزام کرده تا بعد از ماجرای حمله پنجشنبه گذشته به دو فروند نفتکش‌، برای کمک‌رسانی در آنجا حضور داشته باشد.

4️⃣ تعدادی از گروه‌های لیبیایی امروز در نشستی در قاهره بر حمایت از عملیات نیروهای شرق لیبی به فرماندهی خلیفه حفتر برای تصرف طرابلس تأکید کردند. در این نشست تعداد زیادی از شخصیت‌های ملی، شیوخ و سرشناسان قبایل لیبی حضور داشتند.

5️⃣ منابع امنیتی سوری از کشته شدن ۱۲ نفر و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر در حملات خمپاره‌ای عناصر تروریستی به ریف جنوبی حلب خبر دادند.

6️⃣ رژیم صهیونیستی 6 روز است که به بهانه ارسال بالن‌های آتش‌زا از غزه به سمت فلسطین اشغالی، منطقه دریایی غزه را به صورت کامل بسته و به ماهیگیران اجازه صید نمی‌دهد. در همین زمینه رئیس اتحادیه ماهی‌گیران فلسطینی اعلام کرد، در پی محاصره دریایی نوار غزه، روزانه 140 هزار دلار خسارت به صیادان این منطقه وارد می‌شود.

7️⃣ معاون رئیس پارلمان لبنان تأکید کرد، این کشور بر روی طرح مسکو، ویژه بازگرداندن آوارگان سوری به کشورشان حساب باز کرده و آن را «حتمی» می‌داند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه