منطقه در یک نگاه ( 28 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه ( 28 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 28 خرداد 98

1️⃣ قائم‌مقام وزارت اطلاع‌رسانی یمن به امارات هشدار داد تا تجاوزها و حمایت‌های خود از گروه‌های تروریستی در یمن را متوقف کند در غیر این صورت فرودگاه‌ها و بنادر اماراتی اهداف بعدی یگان پهپادی و موشکی ارتش یمن خواهند بود.

2️⃣ رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با انتقاد از علاقه وافر آمریکا به تحریم تاکید کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سهم بزرگی در جنگ با داعش در سوریه و عراق داشته است.

3️⃣ برخی منابع عالی‌رتبه مصری گزارش دادند که قاهره اخیرا کانال ارتباطی با تهران برقرار کرده و تماس‌هایی بین دو طرف به خصوص پس از حوادث اخیر در منطقه برقرار شده است.

4️⃣ به دنبال افزایش اختلافات میان ریاض و ابوظبی در امور یمن، وزیر حمل و نقل دولت مستعفی یمن که مستقر در ریاض است، روابط این دولت با امارات را «مبهم» خواند و خواستار تصحیح روابط مذکور یا پایان آن شد.

5️⃣ «سید مقتدی صدر» در پیامی در رابطه با عدم تکمیل کابینه عراق نوشت: «روی سخن من با همه فراکسیون‌های سیاسی است. این فراکسیون‌ها باید برای تکمیل کابینه ظرف مدت ۱۰ روز به نخست وزیر اختیار تام بدهند و شخص نخست وزیر نیز باید در انتخاب‌های خود، منفعت کشور را لحاظ کند وگرنه از وی حمایت نخواهم کرد.»

6️⃣ همزمان با اعلام نامگذاری یک شهرک در جولان اشغالی به نام «دونالد ترامپ» از سوی رژیم صهیونیستی، مردم جولان اشغالی امروز(سه‌شنبه) در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها و غصب مزارع‌شان از سوی رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات و اعتصاب عمومی زدند.

7️⃣ دیدبان حقوق بشر در واکنش به فوت «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر، بر لزوم انجام تحقیقات مستقل و بین‌المللی درباره این موضوع توسط سازمان ملل تاکید کرد. خبر دیگر اینکه وزارت خارجه عربستان سعودی همزمان با مرگ «محمد مرسی» گروه اخوان‌المسلمین را بار دیگر تروریستی خواند و عامل به وجود آمدن داعش و القاعده دانست.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه