راهبرد تهاجمی انصارالله؛ تغییر مشهود موازنه جنگ

تحرکات ارتش و نیروهای مردمی یمن از اواخر سال 1397 نشان از ابتکار عمل و برنامه جدی آنها برای تمرکز و تجمیع توان خود در راستای تقویت جبهه‌های مرکزی یمن و مرزهای جنوبی عربستان داشت.

🔹راهبرد تهاجمی انصارالله؛ تغییر مشهود موازنه جنگ

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻تحرکات ارتش و نیروهای مردمی یمن از اواخر سال 1397 نشان از ابتکار عمل و برنامه جدی آنها برای تمرکز و تجمیع توان خود در راستای تقویت جبهه‌های مرکزی یمن و مرزهای جنوبی عربستان داشت. هم‌زمانی این رویکرد با استراتژی حملات گسترده پهپادی و موشکی به تأسیسات نفتی و فرودگاهی عربستان، به شکل بی سابقه‌ای سعودی‌ها را در برابر فاز تهاجمی انصارالله غافل‌گیر کرد:

🔸پیروزی‌های مداوم انصارالله در جبهه «جیزان» ، «نجران» و «عسیر» ضمن قطع مسیرهای تدارکاتی و پشتیبانی ائتلاف سعودی-اماراتی در عمق خاک یمن، در آینده نزدیک می‌تواند به سیطره مجدد انصارالله بر بندر «میدی» و تقویت مواضع آن در صعده و محیط پیرامون آن منجر شود.

🔸هدف انصارالله از حملات موشکی و پهپادی به تأسیسات نفتی و فرودگاهی عربستان، رفع محاصره یمن، موافقت با فعالیت مجدد فرودگاه صنعا تحت کنترل و نظارت انصارالله و به تعطیلی کشاندن فرودگاه‌های مؤثر در حملات هوایی ائتلاف به یمن است.
– اثبات ناتوانی سیستم راداری و پدافندی عربستان در رهگیری و هدف قرار دادن پهپادها و موشک‌های یمنی، مقامات سعودی را زیر منگنه دو انتخاب سخت فرو برده است: 1- موافقت با خواسته‌های انصارالله و رفع محاصره(پذیرش شکست) و 2- ادامه جنگ و تحمل خسارت‌های سنگین مالی – روانی در اثر تهاجم روزافزون موشکی و پهپادی انصارالله.

🔸جبهه‌های زمینی جنگ یمن که مدت‌ها در حالت رکود یا ثبات مواضع قرار داشت، با رویکرد جدید و تهاجمی انصارالله رونقی دوباره یافته و غالبا با ابتکار عمل انصارالله همراه است.

🔸 همکاری انصارالله با سازمان ملل در مدیریت بنادر سه‌گانه ساحل غربی، ضمن تسهیل ورود کالاهای اساسی به یمن، نیروی نظامی زیادی را برای کمک به دیگر جبهه‌ها آزاد کرد که نتایج مثبت آن در پیشروی‌های اخیر انصارالله به ویژه در جبهه «ضالع» و «نجران» کاملا مشهود است.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه