منطقه در یک نگاه ( 29 خرداد 98)

منطقه در یک نگاه ( 29 خرداد 98)

#منطقه_در_یک_نگاه | 29 خرداد 98

1️⃣ «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌‌جمهور روسیه که از روز گذشته وارد لبنان شده تا درباره برخی موضوعات از جمله «آوارگان سوری» با مقامات این کشور رایزنی کند، امروز با رئیس پارلمان لبنان دیدار کرد.

2️⃣ پلیس عراق امروز چهارشنبه از حمله راکتی به یک شرکت نفت خارجی در شهر بصره خبر داد. همچنین منابع خبری بامداد امروز از فرود یک فروند موشک «کاتیوشا» در محل استقرار مشاوران نظامی آمریکا در موصل خبر دادند.

3️⃣ روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در تشریح جزئیات مرگ «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر نوشت، به‌‌رغم فریاد متهمان در دادگاه، نگهبانان بیش از 20 دقیقه، «مرسی» را بر روی زمین رها کرده و حاضر به امدادرسانی فوری به وی نشدند.

4️⃣ نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فائز السراج» عملیات خود برای آزادسازی فرودگاه بین‌المللی طرابلس از اشغال نیروهای تحت امر خلیفه حفتر را شدت بخشیدند.

5️⃣ گزارشگر ویژه سازمان ملل در موضوع تحقیقات قتل «جمال خاشقچی» اعلام کرد ولی‌عهد سعودی و تعدادی از مقامات عالی‌رتبه این کشور در قتل این روزنامه‌نگار عربستانی دست داشتند.

6️⃣ دبیرشورای امنیت ملی روسیه در دیدار همتای ایرانی خود بر ضرورت جلوگیری از مداخله غیرقانونی آمریکا در سوریه تأکید کرد و گفت: اقداماتی که می‌تواند به بحران جاری در سوریه دامن بزند، به هیچ وجه مورد تأیید مسکو نیست.

7️⃣ رئیس جمهور عراق که میزبان امیر کویت بود، اعلام کرد عراق در تلاش است توافق منطقه‌ای فراگیر بر اساس گفت‌وگو حاصل شود.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه