منطقه در یک نگاه (1 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (1 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |1 تیر 98

1️⃣ منابع عراقی خبر دادند که پیمانکاران نظامی آمریکایی در پایگاه هوایی البلد عراق در حال آماده‌ شدن برای ترک این پایگاه هستند.

2️⃣ یک منبع امنیتی سوری اعلام کرد که صهیونیست‌ها در حال اجرای پروژه‌های شهرک‌سازی در جولان اشغالی هستند که توسط عناصر تروریستی وابسته به آنان صورت می‌گیرد.

3️⃣ یک مقام انگلیسی اطلاع داد بعد از انصراف ترامپ از اقدام نظامی علیه ایران، یکی از مقامات اطلاعاتی عربستان برای قانع کردن لندن به اقدام نظامی علیه ایران تلاش کرده که با بی‌اعتنایی بریتانیا روبرو شده است.

4️⃣ نیروهای ارتش و انصارالله یمن توانستند پس از چندین ساعت درگیری، یک پایگاه نظامی سعودی را در استان «جیزان» عربستان به کنترل خود در آورند.

5️⃣«ناصر الدویله» سیاستمدار برجسته کویت و عضو سابق مجلس الأمه(پارلمان) تأکید کرد که ترامپ از تمامی خطوط قرمزی که قبلا علیه ایران اعلام کرده بود، عقب نشست.

6️⃣ یک تحلیلگر صهیونیستی نوشت که عربستان سعودی مسئول جلب همراهی و رضایت فلسطینی‌ها و اردن در ارتباط با طرح موسوم به «معامله قرن» است.

7️⃣در پی اقدام تجاوزکارانه یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا از مبدا یک پایگاه نظامی این کشور در امارات، کاردار امارات عربی متحده امروز (شنبه) به وزارت خارجه احضار و اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه