منطقه در یک نگاه (3 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (3 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |3 تیر 98

1️⃣ نمایندگان پارلمان عراق، امروز دوشنبه وزرای کشور، دفاع و دادگستری را انتخاب کردند، ولی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نتوانست آراء لازم را کسب کند.

2️⃣ نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد که کشتی تهاجمی آبی-خاکی «یو‌اس‌اس باکسر» به غرب آسیا اعزام شده و این ناو تحت فرماندهی ناوگان پنجم دریایی آمریکا قرار گرفته است.

3️⃣ «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا که ساعتی پیش وارد عربستان شد، در کاخ «السلام» (صلح) در شهر جده با شاه سعودی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

4️⃣ نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به نشست مشترکی که با دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه و مشاور امنیت ملی کاخ سفید دارد گفت ایران و سوریه در دستورکار این مذاکرات قرار دارند. دبیر شورای امنیت ملی روسیه نیز در نشست خبری با نتانیاهو پیش از آغاز مذاکرات گفت: این نشست روی گام‌های سیاسی، امنیتی و بشردوستانه در سوریه تمرکز می‌کند.

5️⃣ شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کردند که برای گفت‌وگو با دولت سوریه، دمشق باید آن‌ها را به عنوان مسئول کامل مسائل نظامی و امنیتی در مناطق خودمختاری به رسمیت بشناسد.

6️⃣ «سید عمار الحکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق با صدور بیانیه‌ای از ریاست ائتلاف «الاصلاح و الاعمار» استعفا داد.

7️⃣ منابع فلسطینی اعلام کردند، مخالفت رئیس حماس با پیش‌شرط سفر به عربستان، برای آغاز سفر دوره‌ای به چند کشور عربی و اسلامی، موجب شد که مقامات مصری مانع سفر دوره‌ای وی در منطقه شوند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه