حملات بی وقفه پهپادی؛ ترس و استیصال در جبهه ائتلاف

پس از شروع تحولات یمن، اکثر کارشناسان این حوزه، یگانه راه نجات و تغییر موازنه به منظور برون رفت از بن‌بست محاصره و جنگ را تکیه بر حملات انبوه موشکی و پهپادی به عمق خاک ائتلاف متجاوز می‌دانستند، اما نسبت به وجود این توانمندی یا شکل‌گیری آن در کوتاه مدت نیز تردید جدی داشتند.

حملات بی وقفه پهپادی؛ ترس و استیصال در جبهه ائتلاف

📝#تحلیل_کوتاه
📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻پس از شروع تحولات یمن، اکثر کارشناسان این حوزه، یگانه راه نجات و تغییر موازنه به منظور برون رفت از بن‌بست محاصره و جنگ را تکیه بر حملات انبوه موشکی و پهپادی به عمق خاک ائتلاف متجاوز می‌دانستند، اما نسبت به وجود این توانمندی یا شکل‌گیری آن در کوتاه مدت نیز تردید جدی داشتند. این انتظار اما در ماه‌های اخیر پایان یافته و جهان شاهد عملیات‌ گسترده، هدفمند و مؤثر انصارالله به زیرساخت‌های حیاتی عربستان است.

🔸در اثبات استیصال و وادادگی عربستان همین بس که برگه‌های نظامی – اقتصادی خود در برابر عملیات منحصر بفرد موشکی-پهپادی را بی اثر یافته و دست به دامان واسطه‌ها برای توقف حملات شده است.

🔸سعودی‌ها پیش از این در برابر حملات پراکنده موشکی انصارالله، با سرعت و صراحت اعلام موضع کرده و با غرور زیاد از موفقیت رصد و انهدام موشک‌ها توسط سامانه‌های پیشرفته پدافندی خود خبر می‌دادند، اما به دلیل تأثیر مشهود عملیات اخیر، گستره وسیع و بی وقفه بودن آن، این رویکرد سعودی‌ها نیز کارآیی خود را از دست داده است.

🔸عملیات منحصر بفرد انصارالله با تغییر ملموس موازنه، توپ را به زمین سعودی‌ها انداخته و باید از میان تخریب روزافزون تأسیسات حیاتی خود و پایان جنگ یکی را انتخاب کنند، اما به نظر می‌رسد ترس از تبعات سنگین پذیرش شکست و پایان بدون دستاورد جنگ، سعودی‌ها را بر سر دوراهی یک انتخاب سخت، سردرگم و مردد گذاشته است.

🔸هر چند سران ابوظبی از دور جدید حملات انصارالله تا کنون در امان بوده‌اند، اما پرواضح است که به دلیل سطح بالای آسیب پذیری امارات در مقایسه با عربستان و مه‌آلود بودن فضای سیاسی- اقتصادی آن‌ها پس از وقوع عملیات، در فضایی از ترس و نگرانی بی وقفه و کشنده به سر می‌برند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه