تدابیر نرم  و سخت انصارالله؛ مدیریت کارآمد اجتماعی-نظامی

شورای عالی سیاسی یمن در روز دوشنبه اول ژوئیه طرحی اقتصادی را به صورت یک‌جانبه و برای حل مشکل حقوق تمامی کارمندان یمنی از طریق تجمیع درآمد حاصل از سه بندر الحدیده، رأسی عیسی و الصلیف ارائه کرد که می‌تواند برگ برنده‌ای جدید در فضای اجتماعی یمن برای انصارالله رقم بزند.

تدابیر نرم  و سخت انصارالله؛ مدیریت کارآمد اجتماعی-نظامی

📝#تحلیل_کوتاه

📝📝#تحلیلگر #اندیشکده_راهبردی_تبیین

🔻شورای عالی سیاسی یمن در روز دوشنبه اول ژوئیه طرحی اقتصادی را به صورت یک‌جانبه و برای حل مشکل حقوق تمامی کارمندان یمنی از طریق تجمیع درآمد حاصل از سه بندر الحدیده، رأسی عیسی و الصلیف ارائه کرد که می‌تواند برگ برنده‌ای جدید در فضای اجتماعی یمن برای انصارالله رقم بزند. این طرح با افتتاح حسابی ویژه توسط بانک مرکزی در یکی از شعب بانکی در استان حدیده و ذخیره درآمد بنادر سه‌گانه غربی در آن عملیاتی می‌شود. شورای عالی سیاسی یمن مسئولیت هرگونه کارشکنی و یا فرار از تفاهم اقتصادی را متوجه طرف مقابل دانسته  است، زیرا این طرح بر اساس مصوبات اقتصادی توافق استکهلم و برای رفع تبعات اقتصادی جنگ و محاصره تهیه شده است:

🔸پس از تدبیر سیاسی-‌نظامی انصارالله در واگذاری مدیریت بنادر سه‌گانه به نماینده سازمان ملل که آثار مثبت آن با شروع رویکرد تهاجمی و پیشروی در دیگر جبهه‌ها خود را نشان داد، این‌بار شاهد تدبیر  نرم انصارالله با برگه اقتصادی هستیم که به شکلی هوشمندانه بار انتقادات، نارضایتی‌ها و فشارهای اجتماعی موجود بر انصارالله را به دوش ائتلاف متجاوز و مزدوران داخلی آن منتقل خواهد ساخت.

🔸انصارالله به طور هم‌زمان با خویشتن‌داری و تحرک مستمر سعی دارد تا با زنده نگه‌ داشتن توافق سوئد، از مواهب بالقوه و برگ برنده‌های آن برای تقویت هرچه بیشتر خود و استیصال و شکست ائتلاف متجاوز بهره ببرد. نشست‌های اردن با موضوع تبادل اسراء، گشایش‌ اقتصادی، فعال سازی فرودگاه‌ صنعا، واگذاری مدیریت بنادر سه‌گانه ساحل غربی، در همین راستا قابل تحلیل است.

🔸عملکرد نامطلوب ائتلاف متجاوز در مناطق تحت سیطره، برگه‌های قدرت نرم آن در یمن را سوزانده و در مسیر خنثی سازی تدابیر نرم انصارالله و به شکست کشاندن توافق سوئد، چاره‌ای جز استفاده از اقدام نظامی ندارد. گزینه‌ای که نتیجه نهایی آن افزایش روزافزون نارضایتی‌ عمومی نسبت به ائتلاف خواهد داد.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

 

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه