منطقه در یک نگاه (11 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (11 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |11 تیر 98

1️⃣ یک وبگاه صهیونیستی ضمن اشاره به سخنرانی‌ دبیرکل حزب‌الله مبنی بر توانایی این جنبش برای ورود به «الجلیل» اعلام کرد حزب‌الله قصد دارد در صورت لزوم هزاران رزمنده یگان «رضوان» را وارد فلسطین اشغالی یا پایگاه‌های آن کند.

2️⃣ پایگاه خبری «مرآة الجزیره» در گزارشی درباره بازداشت‌های سیاسی در عربستان سعودی نوشت، بسیاری از شخصیت‌ها که حتی فعالیت سیاسی و رسانه‌ای نیز ندارند تنها به دلیل فعالیت‌های اجتماعی و دینی بازداشت شده‌اند.

3️⃣ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در عملیاتی در جبهه «جازان» (واقع در جنوب عربستان) ده‌ها «مزدور ارتش سعودی» را کشته و زخمی کردند.

4️⃣ دولت ترکیه دستور بازداشت 82 پرسنل نظامی دیگر را در ارتباط با کودتای نافرجام این کشور در سال 2016 صادر کرد.

5️⃣ مشاور رئیس تشکیلات خودگردان از پیشنهاد جنبش فتح به حماس برای برگزاری انتخابات در کرانه باختری، نوار غزه و قدس و در وهله بعدی تشکیل دولت وحدت ملی خبر داد. براین اساس دولت بر اساس نسبت رأیی که هر گروه فلسطینی در انتخابات به آن دست پیدا کرده، تشکیل می‌شود.

6️⃣ وزارت خارجه سوریه با ارسال 2 نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، حملات اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق و حمص را محکوم کرد و خواستار جلوگیری از تکرار اینگونه تجاوزات شد. در این حملات چهار نفر از غیرنظامیان سوری از جمله یک کودک کشته و 21 نفر هم زخمی شدند.

7️⃣ فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی کرد، در جنگ آینده این رژیم با حزب‌الله، سوریه هم وارد میدان می‌شود و روسیه نیز برای دفاع از منافع خود در سوریه به این جنگ ورود می‌کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه