منطقه در یک نگاه (15 تیر 98)

منطقه در یک نگاه (15 تیر 98)

#منطقه_در_یک_نگاه |15 تیر 98

1️⃣ یک منبع امنیتی در استان «الانبار» عراق اعلام کرد که امروز شنبه تجهیزات نظامی از طریق زمینی و سربازان آمریکایی از طریق هوایی وارد پایگاه عین‌الاسد این استان شدند.

2️⃣ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در ساعت‌های پایانی دیشب (جمعه شب) دو فروند موشک بالستیک «زلزال 1» به سمت مواضع «مزدوران» ائتلاف سعودی در پایگاه نظامی «خالد» واقع در غرب «تعز» (واقع در جنوب یمن) شلیک کردند.

3️⃣ نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» در بیانیه‌ای اعلام کردند که بنا به دستور ژنرال خلیفه حفتر گردان جدیدی با تمامی تجهیزات برای شرکت در عملیات‌های رزمی، عازم طرابلس شد. روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل ضمن محکوم کردن حملات هوایی به کمپ مهاجران در لیبی، خواستار توقف مداخلات کشورهای دیگر در این کشور آفریقایی شد.

4️⃣ وزارت خارجه عراق ضمن رد اشغالگری در خاک فلسطین توسط رژیم صهیونیستی تصریح کرد که هیچ رابطه‌ای با این رژیم ندارد و به اصل تحریم آن، پایبند است.

5️⃣ یک روزنامه نزدیک به قطر ادعا کرد که ترکیه در حال فراهم کردن مقدمات سیاسی و نظامی است تا استان ادلب را به مناطق تحت تسلط خود در شمال سوریه منضم کند.

6️⃣ وزیر انرژی رژیم صهیونیستی ، لبنان را تهدید کرد اگر ظرف 10 روز آینده حاضر به نشستن بر سر میز مذاکره برای ترسیم مرزها نشود، این مذاکره برای چند سال به تعویق خواهد افتاد.

7️⃣ «تمیم بن حمد» امیر قطر روز دوشنبه عازم واشنگتن می‌شود و قرار است با مقامات آمریکایی دیدار کند.

☘️ کانال مرجع در حوزه سیاست خارجی 🌿 اندیشکده راهبردی تبیین🌿

T.me/joinchat/AAAAADvAH-enX3cx_SOOlw

ارسال دیدگاه